پاسخ تند احمد توکلی به ابطحی
قلم‌نیوز:احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و حسین رجایی، معاون سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت در یادداشت مشترکی، مدعی شده‌اند که «غسال محمدتقی مصباح یزدی، یک ابَربدهکار بانکی است که جنازه‌های روحانیون سرشناس را به خانه خود می‌برد و غسل می‌دهد.» احمد توکلی با انتشار یادداشتی اما نوشت که این غسال، «یک کلان سرمایه‌دار است که شبکه بزرگ و تو در تویی از ارتباطات با مسوولان عالی رتبه و روحانیون سرشناس دارد.»
 
احمد توکلی با تکذیب سخنان محمدجواد ابطحی به ما توضیح داد: «۵۳ سال فعالیت سیاسی داشتم و حالا می‌گویند یادداشتی که نوشته‌ام از سوی من نوشته نشده است. همین جا اعلام می‌کنم من نویسنده یادداشت‌هایی که به تازگی از سوی بنده منتشر شده هستم و بدون سند و مدرک حرف نمی‌زنم.»
 
در ادامه این گفتگو، دفتر احمد توکلی، توضیحات تکمیلی را در اختیار ‌ما قرار داد: «آقای ابطحی دچار یک سوء برداشت شدند. بله، آقای توکلی مبتلا به بیماری پارکینسون هستند، اما این بیماری هیچ تاثیری روی قدرت عقل افراد نمی‌گذارد. این توهینی است که آقای ابطحی نه تنها به آقای توکلی بلکه به تمامی افرادی که به نوعی با این بیماری درگیر هستند، روا داشته‌اند.
 
یادداشت منتشرشده به نام آقای توکلی از سوی خود ایشان نوشته شده و روی انتقاد اصلی این متن سمت روحانیونی است که «کاسبان» به آن‌ها نزدیک می‌شوند، نه علمایی که این کاسبان ممکن است آن‌ها را غسل داده‌ باشند. در این میان نه آیت‌الله مصباح و نه آیت‌الله حق شناس مورد بحث نبودند، هدف اصلی روحانیونی هستند که این تاجران برای نزدیک شدن به آن‌ها دست به هر کاری می‌زنند؛ از جمله تشیع و غسل روحانیون سرشناس و از جمله کرامت تراشی برای خودشان.
 
آقای توکلی در یادداشت خود نام هیچ فردی را نیاورده و عنوان ابربدهکار بانکی کاملا با سند و مدرک بوده است. تمامی قرائن از جمله صحبت آقای صدیقی که ما به آن استناد کردیم خبر از نزدیکی این ابربدهکار بانکی به روحانیون مورد بحث می‌داد و تمامی این اشتراکات به یک نفر بازمی‌گشت. ما برای این فرد پرونده موجود داریم و ایشان به استناد این مدارک یک مفسد اقتصادی هستند. ما پرونده را به همراه تمامی مستندات و اطلاعات برای دستگاه‌های نظارتی فرستاد‌ه‌ایم، اما هنوز به قوه قضاییه نرسیده است. این فرد به بسیاری از روحانیون نزدیک شده که این فرد را در لباس یک انسان باتقوا می‌بینند. این فرد درحال سوء استفاده از برخی روحانیون است.
 
در پایان هم یک‌بار دیگر توضیح می‌دهیم، بیماری پارکینسون روی تفکر افراد تاثیر نمی‌گذارد و بیماری احمد توکلی هم کاملا با دارو مهار و کنترل شده است.
 
آقای رجایی معاون آموزشی دیده بان هستند. دو طرف در نوشتن این متن تعامل داشته و اگر افراد با ادبیات توکلی آشنایی داشته باشند می‌توانند رگه‌هایی از ادبیات توکلی را شناسایی کنند. حاشیه‌های ایجاد شده پس از انتشار یادداشت احمد توکلی نشان از این دارد که عده‌ای می‌خواهند مساله اصلی یادداشت به فراموشی سپرده شود و افکار عمومی منحرف شود.»

منبع: رویداد24