جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز یکشنبه پنجم بهمن ۹۹
رشد دوباره ۲۶ هزار واحدی در ابتدای معاملات
قلم‌نیوز: تا اینجای کار شاخص کل ۲.۱۴ درصد و شاخص هم‌وزن ۱.۰۲ درصد رشد کرده که نشان از شرایط بهتر برای شرکت‌های بزرگ دارد.

ادامه امیدواری‌ها به بازار سبزرنگ

در ساعات اولیه بازار امروز از مجموع ۳۲۹ نماد معامله شده در بورس، ۲۵۷ نماد روند صعودی دارند و ۷۲ نماد با رنگ قرمز به تابلو بورس آمده‌اند. همچنین در بازار فرابورس از مجموع ۲۲۷ نماد معامله شده شاهد افزایش قیمت سهام در ۱۴۲ نماد و کاهش آن در ۸۵ نماد هستیم.
 
جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز یکشنبه پنجم بهمن ۹۹
نقشه بازار در ابتدای معاملات روز یکشنبه پنجم بهمن‌ماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید)
 
این بار نوبت فلزات اساسی است تا با آمار معاملات بالا عنوان برترین گروه صنعت را از آن خود کنند. در این گروه اغلب نماد‌ها صعودی و دارای صف خرید هستند که از جمله‌شان می‌توان به لیدر‌های فلزی یعنی فولاد و فملی اشاره کرد. ذوب، فوکا، فرزین و فپنتا از معدود نماد‌های قرمزرنگ در گروه فلزات اساسی هستند. محصولات شیمیایی هم امروز شرایط مشابهی را تجربه می‌کنند. تاپیکو، آریا و شگویا صف خرید دارند و اغلب نماد‌ها صعودی هستند. زنجان، شکف، بوعلی، زاگرس و پارسان در این روند صعودی همراه نیستند. خرینگ و نصیر از معدود نماد‌های قرمز بابازر خودور‌ها به حساب می‌آیند. صف خرید سنگینی برای خودرو و خساپا تشکیل شده و با نبود فروشنده حجم معاملات این دو لیدر گروه ناچیز است. صندوق‌های سرمایه‌گذاری همچنان با هجوم مشتریان روبرو هستند. با این تفاوت که در ابتدای بازار امروز تعداد کمی از نماد‌های ETF بیشتر از پنج درصد افزایش قیمت دارند. سیمانی‌ها، بانک‌ها، فرآورده‌های نفتی، استخراج کانه‌های فلزی، هولدینگ‌ها، نهاد‌های مالی، رایانه، محصولات فلزی، عرضه برق و گاز، لاستیک و پلاستیک، قند و شکر و ماشین‌آلات از جمله دیگر گروه‌های سبزرنگ بازار امروز هستند.
 

فارس صف خرید شاخص‌ساز‌ها را جمع کرد

نماد هولدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس امروز بعد از یک روز توقف به علت افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف بدون محدودیت دامنه نوسان بازگشایی می‌شود. فارس آخر هفته گذشته ابرپروژه پالایشگاه گاز بیدبلند را افتتاح کرده و با شفاف‌سازی در این بار نمادش در بورس متوقف شد. امروز به محض آغاز معاملات پیشگشایش فارس ضمن اینکه شاهد تقاضای بالا برای خرید سهام لیدر محصولات شیمیایی هستیم، صف خرید در چند نماد شاخص‌ساز از جمله فولاد و فملی جمع‌آوری شده است. موردی که می‌تواند روند صعودی بورس امروز را با چالش مواجه کند.
 
این گزارش به روز رسانی می‌شود...