گزارش از بورس تهران در روز شنبه چهارم بهمن ۹۹
جهش ۲۵ هزار واحدی شاخص بورس در ابتدای معاملات
قلم‌نیوز:شاخص بورس امروز را صعودی آغاز کرد و در ۲۵ دقیقه ابتدای معاملات امروز شاهد رشد ۲۵ هزار و ۵۰۰ واحدی شاخص کل بودیم.

تا این لحظه شاخص کل ۲.۱۵ درصد و شاخص هم‌وزن ۰.۹۴ درصد رشد کرده که نشان می‌دهد شرکت‌های کوچک همراهی چندانی در روند صعودی بورس ندارند.

بیشترین تاثیر در رشد شاخص کل امروز بر عهده نماد‌های فولاد، فملی، شستا، کچاد، تاپیکو، وبملت و کگل است.

اکثریت بازار سبزرنگ است

در ساعات اولیه معاملات امروز از مجموع ۳۲۱ نماد معامله شده شاهد افزایش قیمت سهام در ۲۵۱ نماد هستیم و ۷۰ نماد دیگر روند نزولی دارند. همچنین در بازار فرابورس امروز ۱۴۰ نماد با رنگ سبز به تابلو معاملات آمده‌اند و ۸۶ نماد ارزش سهام خود را از دست داده‌اند. موردی که نشان می‌دهد امروز اکثریت با نماد‌های صعودی است، اما همچنان برخی سهامداران بورس در حال ضرر هستند.  
 
جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز شنبه چهارم بهمن ۹۹
نقشه بازار در ابتدای معاملات روز شنبه چهارم بهمن‌ماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید)
 
بررسی نقشه بازار در ساعات ابتدایی نشان می‌دهد گروه محصولات شیمیایی با بیشترین آمار معاملات در صدر برترین گروه‌های صنعت قرار گرفته.

در این گروه اغلب نمادها صعودی هستند و شاهد تشکیل صف خرید برای بوعلی، زاگرس، نوری، آریا، شیران، شپترو، قرن، تاپیکو و شپارس هستیم.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری ETF همچنان پیشتازی می‌کنند و قیمت واحدهای اغلب صندوق‌های بیش از پنج درصد رشد کرده است.

از جمله آنها می‌توان به آوا، سرو، کاردان و ارزش اشاره کرد. در گروه خودرو و ساخت قطعات تعداد نمادهای قرمز بیشتر است، اما شرکت‌های بزرگ گروه از جمله خودرو، خساپا، خگستر و خپارس صف خرید دارند. محصولات غذایی به روند صعودی برگشته‌اند، اما غنوش، غبهنوش و غاذر در این روند همراهی نمی‌کنند.

در بین فلزات اساسی فنورد، فرزین و زنگان از معدود نمادهای قرمز هستند و دیگران عموما صف خرید دارند. بانک‌ها و موسسات اعتباری یکدست سبزپوش هستند و شاهد تشکیل صف خرید برای لیدرهای بانکی هستیم.

سیمانی‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها، استخراج کانه‌های فلزی، نهادهای مالی، ماشین آلات، فرآورده‌های نفتی، بیمه‌ها، هولدینگ‌ها، عرضه برق و گاز و ... از جمله گروه‌های سراسر سبزرنگ بازار امروز هستند.

منبع: فرارو