با افزایش تقاضا
روند صعودی بورس تا کجا پایدار است؟
قلم‌نیوز:شروع معاملات امروز بازار سهام با روند صعودی نماد‌های شاخص‌ساز همراه بود و شاخص کل پس از رشد بیش از ۲ درصدی به یک میلیون و ۱۸۱ هزار واحد رسید. از طرفی در جریان جلسه دیروز نمایندگان با مسئولان سازمان بورس و وزیر اقتصاد بحث حمایت از بازار سهام مطرح بود و قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در این جلسه استعفا خود را به وزیر اقتصاد تقدیم کرد. استعفای رئیس سازمان بورس تاثیر منفی روی بازار سهام نداشت و بورس روز بعد از این استعفا به روند صعودی خود ادامه داد.

سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با ثبات روند صعودی گفت: احتمال می‌رفت که بورس در این محدوده متعادل شود و شرایط برای ثبات بورس فراهم است. از طرفی گزارش‌های ۹ ماهه نشان دهنده سوددهی خوب شرکت‌ها هستند و این موضوع می‌تواند در ثبات بورس موثر باشد.

این کارشناس با اشاره به جلسه دیروز نمایندگان با مسئولین سازمان بورس گفت: به نظر می‌رسد با توجه به جلسه نمایندگان با مسئولین سازمان بورس و استعفای قالیباف اصل از بازار سهام حمایت بیشتری صورت بگیرد.

این کارشناس در پایان گفت: مهم این است که روند تعادلی بورس ادامه داشته باشد. از طرفی حجم صف‌های خرید زیاد نیست و مشخص است جلوی فروش‌ها گرفته شده است. احتمال می‌رود شاخص کل بازار سهام تا محدوده یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد رشد داشته باشد.

منبع: تجارت نیوز