انتقاد شدید فرمانده پیشین سپاه از روحانی
قلم‌نیوزسرلشکر محمدعلی جعفری در حاشیه جلسه با مدیران قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله الاعظم گفت: "آقای روحانی به جای اینکه به فکر مردم و رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه منافع ملی ایران باشد، به فکر برجام و حفظ آن است."

سردار جعفری افزود: "اگر واقعا ایشان به فکر مردم بود، باید همانند رهبر انقلاب می‌گفت «مسئله اصلی ما، برداشتن تحریم های ایران است، نه برگشتن آمریکا به برجام» و از طرفی باید تاکید می‌کرد «اگر تحریم‌ها برداشته شود ما هم به تعهداتمان بر می‌گردیم» نه اینکه بگوید «اگر آمریکا به برجام باز گردد، ماهم بر می‌گردیم»."

او ادامه داد: "کجای این حرف عزت مندانه و مقتدرانه است؟ آقای روحانی! چرا اقتدار و عزت ملت بزرگ ایران را نشانه رفته اید؟ مسیر غلط را القا نکنید. راه درست و عاقلانه همان مسیری است که رهبر انقلاب ترسیم کردند."

فرمانده قرارگاه بقیه‌الله گفت: «چه اصراری دارید که آمریکا به برجام برگردد؟ مطمئن باشید اگر آمریکا تحریم‌ها را ابتدا لغو نکند و به برجام بازگردد، همین آقای بایدن تحریم‌های دو سه سال اخیر یا عمده آنها را خارج از برجام تلقی کرده و ضمن حفظ آنها، تلاش می‌کند برجام شما را اصلاح کند.»

وی با بیان اینکه مسیری که شما می‌روید هیچ نشانی از تدبیر و امید ندارد، اظهار کرد: "طوری حرکت کنید که لااقل 6 ماه دیگر بتوانید پاسخگوی نگاه‌های پر معنای مردم باشید."

حسن روحانی رییس جمهور بارها تاکید کرده که اگر آمریکا به برجام باز گردد ایران نیز به تعهداتش در برجام عمل می کند. اما حالا صدای دیگری از ایران شنیده می شود.

روز گذشته علی اکبر ولایتی مشاور رهبر انقلاب شرط بازگشت به برجام را لغو تحریم های ایران اعلام کرد. او گفت که دولت جدید آمریکا باید تحریم ها را لغو کند.