انتقاد رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از تخلفات خودروهای امدادی
انتقاد رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از تخلفات خودروهای امدادی

سردار سید تیمور حسینی در تشریح جزئیات تخلفات رانندگان خودروهای امدادی، گفت: خودروهای امدادی از جمله آتش‌نشانی، پلیس و اورژانس در زمان انجام مأموریت می‌توانند از خط ویژه اتوبوسرانی تردد کنند.

وی افزود: اگر وضعیت اورژانسی باشد، این خودروها می‌توانند از چراغ قرمز هم عبور کنند اما برخی تخلفات هستند که ارتکاب آن ضروری نیست. برای نمونه خودروهای آتش‌نشانی می‌توانند در فاصله دو متری از جدول توقف داشته باشند اما با توقف اشتباه، دو لاین را اشغال می‌کنند؛ در حالی که باید محل توقف جایی باشد که کمترین مزاحمت را برای سایر خودروها ایجاد کند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: مردم از گروه‌های امدادی توقع دارند که به موقع مأموریت‌هایشان را انجام دهند ولی در مقابل آن، این انتظار را هم دارند که مأموریت خودروهای امدادی کمترین آسیب را به وضعیت ترافیکی شهر ایجاد کند.

حسینی همچنین درباره تخلفات خودروهای امدادی، گفت: در سال‌‌ گذشته بارها شاهد بودیم که رانندگان این‌گونه خودروها بدون مأموریت خاص، از چراغ گردان استفاده کرده و تخلفاتی را مرتکب شده‌اند؛ پلیس به وظایف خود در چارچوب قانون عمل می‌کند، از این رو خودروهای اورژانس و آتش‌نشانی در صورت ارتکاب تخلف از سوی مأموران جریمه می‌شوند.

وی افزود: حتی خودروهای پلیس هم جریمه می‌شوند و لیست بلندی از جریمه خودروهای پلیس در حال حاضر در اداره اجراییات پلیس راهور موجود است.