کاهش فوتی‌های قطعی کرونا در تهران به روزی ۲۸ نفر
قلم‌نیوز: انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه جلسه بررسی روند اجرای طرح شهید سلیمانی در استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: مجموعه اقداماتی که ظرف ماه های آذر و دی انجام شده از جمله اجرای طرح جامع هوشمند محدودیت ها ، منع تردد شبانه ، رعایت پروتکلها ، فاصله گذاری و طرح شهید سلیمانی، شرایطی را فراهم کرده که میزان بستری ها و همچنین فوتی ها در کل کشور و استان تهران کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: در طرح شهید سلیمانی سه محور شناسایی بیماران، نظارت و بحث حمایتی مورد توجه قرار گرفته است و این طرح در حال اجرا است. امیدواریم اجرای آن روند رو به کاهش مرگ و میر و بستری ها را همچنان کاهش دهد.

وی ادامه داد: در ۱۵ و ۱۶ آبان ماه تعداد بستری ها ۶۷۰۰ نفر بود که در حال حاضر این رقم به ۲۳۰۰ نفر رسیده و در آمار مرگ و میر نیز در حال حاضر به روزانه حدود ۲۸ نفر رسیده ایم.

استاندار تهران با تاکید به این که رفتار ویروس کرونا پیچیدگی های خاصی دارد افزود: باید در حفظ شرایط موجود با رعایت پروتکلها تلاش کنیم و نظارت بر اجرای مصوبات را نیز به طور جدی در دستور کار داشته باشیم. امیدواریم با تشدید نظارت ها و اعمال محدودیتها شرایطی را فراهم کنیم که بتوانیم سیر نزولی کاهش بستری و مرگ و میر را ادامه دهیم. بی تردید عادی سازی موضوع بیماری کرونا می تواند همه دستاوردهای امروز را از بین ببرد و بار دیگر ما را به پیک برساند پیکی که توقف آن برای کادر درمان بسیار سخت خواهد بود.

محسنی بندپی در خاتمه با اشاره به سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: ستاد بزرگداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی؛ مرد میدان، به صورت مجازی برنامه‌هایی را ترتیب داده . ایشان از ما توقع دارند، ایشان به عنوان دوستدار واقعی مردم، جان خود را برای حفظ امنیت و آرامش مردم این کشور در خط مقدم مبارزه ، هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای کشور سنگربندی کرده بودند، ( دادند)، امروز باید در بزرگداشت ایشان به گونه‌ای عمل کنیم که در چرخه شیوع کرونا ویروس بی احتیاطی رخ ندهد و این مراسم به صورت مجازی برگزار و یاد و خاطره ایشان گرامی داشته شود.