کدام سهم ها سودده بودند؟
قلم‌نیوز:در معاملات روز ‌شنبه، شاخص کل بورس 31 هزار و 527 واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و 443 هزار واحد رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز 8 هزار و 840 واحد بالا آمد و در رقم 445 هزار و 235 واحد ایستاد.

در معاملات امروز، خالص پول‌های حقیقی ورودی به بورس نزدیک به هزار و 500 میلیارد تومان شد که بیشترین ورود پول حقیقی از ششم آبان تاکنون است. بیشترین ورود پول حقیقی را سهام فولاد مبارکه ثبت کرد که 134 میلیارد تومان پول حقیقی را جذب کرد. پس از فولاد، فملی با ورود 130 میلیارد تومان پول حقیقی در رتبه دوم قرار داشت و سهام کاما (شرکت باما) در رتبه سوم بیشترین  رقم تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی قرار گرفت.


عرضه و تقاضای بورس

در پایان معاملات روز ‌شنبه، ارزش صف‌های خرید 2 هزار و 709 میلیارد تومان شد که نسبت به روز چهارشنبه رشد 84 درصدی را نشان می‌دهد. اما ارزش صف‌های فروش 77 درصد کاهش یافت و به رقم 218 میلیارد تومان رسید.

در پایان معاملات امروز، شرکت پتروشیمی بوعلی با صف‌ خرید 528 میلیارد تومان در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از بوعلی، زاگرس (پتروشیمی زاگرس) و وکبهمن (مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن) بیشترین صف خرید را داشتند. بیشترین صف فروش به نماد کپارس (شرکت کاشی پارس) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 57 میلیارد تومانی داشت. پس از کپارس، پدرخش (شرکت درخشان ایران) و وسخراج (شرکت سرمایه‌گذاری استان خراسان جنوبی) بیشترین صف فروش را داشتند.
بیشترین افزایش قیمت

در بورس شرکت باما (با نماد معاملاتی کاما) بیشترین افزایش قیمت را داشت. پس از کاما، شرکت بهنوش (غبهنوش) و شرکت مگسال (زمگسا) بیشترین رشد قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌های کشت و صنعت دشت خرم‌دره (زدشت)، برق و انرژی پیوند گستر پارس (بپیوند)  و توسعه خدمات دریایی و بندری سینا (حسینا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.
سهم‌های تاثیرگذار

در معاملات امروز، شرکت ملی صنایع مس ایران (با نماد معاملاتی فملی) بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل بورس تهران داشت و به تنهایی شاخص بورس را 3 هزار و 679 واحد بالا کشید. پس از فملی، فارس (شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس) و شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص بورس  داشتند.