۱۰ علامتی که نشان دهنده ابتلا به دیابت است
قلم‌نیوز: دیابت نوع دو امروزه یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در میان مردم است. دیابت نوع ۲ از جمله بیماری‌هایی است که فرد را در بخش قابل توجهی از طول عمرش همراهی خواهد کرد. این بیماری به دلیل سطح بالای قند خون رخ می‌دهد. پیش‌بینی می‌شود میلیون‌ها نفر در جهان بدون آنکه خود بدانند در حال زندگی با این بیماری هستند. با این حال، تشخیص ابتلا به دیابت کار سختی نیست.

متخصصان انگلیسی می‌گویند افراد می‌توانند به راحتی از علائم رایج دیابت نوع ۲ به ابتلای خود به این بیماری پی ببرند. این علائم ممکن است لزوماً باعث احساس ناخوشی در فرد نشوند، از این رو فرد به راحتی از کنار آن‌ها بگذرد. از علائم متداول این بیماری می‌توان به تکرر ادرار و احساس تشنگی شدید اشاره کرد.

تحقیقات نشان داده است برخی بیماران احساس‌های غیرمعمول مانند بی حالی دارند. همچنین شماری از بیماران بدون آنکه تلاشی برای کاهش وزن داشته باشند، شاهد افت وزن بدن هستند. دیابت همچنین می‌تواند باعث ایجاد خارش در اطراف دستگاه تناسلی و تاری در دید شوند.

یکی از علائم خطرناک در بیماران دیابتی این است که در صورت جراحت یا بریدگی در بدن آن‌ها، روند التیام و خوب شدن زخم بیش از حد طبیعی طول می‌کشد. این موضوع یکی از مواردی است که باید با دقت بیشتری مورد توجه قرار گیرد، زیرا تاخیر در روند التیام زخم می‌تواند در برخی موارد منجر به قطع عضو شود.

متخصصان انگلیسی به طور کلی علائم ابتلا به دیابت نوع ۲ را شامل موارد ذیل می‌دانند:

۱- احساس خستگی در طول روز، مخصوصاً بعد از غذا
۲- احساس گرسنگی، حتی بعد از خوردن غذا
۳- ادرار بیش از حد معمول، به خصوص در طول شب
۴- احساس تشنگی شدید
۵- تاری دید
۶- خارش پوست به ویژه خارش در ناحیه تناسلی
۷- روند آهسته بهبودی بریدگی‌ها و زخم‌ها
۸- عفونت‌های مخمری دائمی (برفکی)
۹- داشتن اختلالات پوستی مانند پسوریازیس (بیماری پوستی مزمن خودایمنی که منجر به بثورات پوستی می‌شود)
۱۰- کاهش ناگهانی وزن و یا کاهش توده عضلانی

متخصصان تاکید دارند شناسایی سریع ابتلا به دیابت نوع ۲ بسیار اهمیت دارد، زیرا می‌تواند به فرد برای انتخاب یک سبک زندگی مناسب به منظور کاهش دادن اثرات نامطلوب بیماری کمک کند.