افزایش ۹ هزار واحدی شاخص کل
بورس تهران همچنان بر بال صعود
قلم‌نیوز:در معاملات امروز بازار سرمایه تا ساعت ۱۰:۲۰ شاخص کل با ۹ هزار و ۶۰ واحد افزایش رقم یک میلیون و ۲۶۶ هزار واحد را بر روی نماگر اصلی بازار به ثبت رساند. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۱۳۳ واحد افزایش به رقم ۳۶۹ هزار و ۷۳۹ واحد رسید. معامله‌گران امروز تا این ساعت ۴۹۶ هزار و ۸۵۸ معامله به ارزش ۴۳ میلیارد و ۵۰۹ میلیون ریال انجام داده‌اند.

 فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران و سرمایه گذاری غدیر نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند. همچنین صنایع پتروشیمی خلیج فارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی این بازار داشت.

فرابورس نیز با ۹ واحد افزایش رقم ۱۶ هزار و ۴۸ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار تا این ساعت ۲۵۴ هزار و ۲۵۷ معامله انجام داده‌اند که ۱۵ میلیارد و ۳۷۱ میلیون ریال ارزش داشت.

مدیریت انرژی امید تابان هور، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه،  شرکت آهن و فولاد ارفع و س. توسعه و عمران استان کرمان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند. همچنین سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات، تولید نیروی برق دماوند و صنعتی مینو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی این بازار داشتند.

منبع: همشهری آنلاین