غرامت 1.3 میلیون یورویی استراماچونی
استقلال و یک کابوس حقوقی جدید؛ اینبار از ایتالیا

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که مدیران استقلال توانستند پس از کش و قوس فراوان طلب وینفرد شفر، باشگاه پاختاکور و سرور جپاروف را پرداخت و پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه را باز کنند، اکنون خبر ناگوار دیگری از این باشگاه به گوش می رسد.


امروز خبرگزاری فارس در خبری اعلام کرد که آندره آ استراماچونی طی شکایتی که از باشگاه استقلال به فیفا انجام داده مدعی است که یک میلیون و ششصد و هشتاد هزار دلار از این باشگاه طلب دارد. البته باشگاه استقلال با توجه به مستندات مدیران سابق  اعتقاد دارد این رقم کمتر از درخواست استراماچونی است و برای اینکه رسانه ای شدن رقم مد نظر آنها برای این مربی تبدیل به مستند نشود از اعلام رسمی آن خودداری کرده اند.


اما اکنون فرهاد عشوندی سردبیر خبرگزاری خبرآنلاین در تازه ترین توئیت خود یک ادعای جنجالی را مطرح کرده است. عشوندی در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرده است که دو روز پیش نامه غرامت 1.3 میلیون یورویی استراماچونی به این باشگاه رسیده است.


عشوندی نوشته است: «به نظرتون باشگاه استقلال چه روزی محکومیتش به غرامت 1.3 میلیون یورویی که احتمالا دو روز قبل به باشگاه رسیده و برای پرداخت این مبلغ بهشون فرصت سی روزه داده شده رو اعلام می کنه؟ محکومیتی که بخاطر عدم پایبندی استقلال به تعهداتش صادر شده و شامل سود ۵ درصدی دیرکرد میشه»


با این ادعای جنجالی که اگر صحت داشته باشد، استقلال فرصت زیادی برای پرداخت این جریمه ندارد. چند روز پیش احمد سعادتمند مدیرعامل مستعفی استقلال در برنامه تلویزیونی اعلام کرد که از زمان صدور رای پرونده شکایت استراماچونی، این باشگاه فقط 7 روز برای پرداخت آن فرصت دارد.


سعادتمند در آن برنامه گفته بود: ما یک پرونده باز در مورد استراماچونی در فیفا داریم که یک بند آن خیلی خطرناک است. آن مورد این است که علاوه بر موظف شدن استقلال به پرداخت حقوق 2 ساله این سرمربی، باید ماهانه 10 هزار دلار و 5 درصد روزشمار به وی پرداخت شود و در انتهای این بند آمده است که تمام این پرداختی ها باید ظرف 7 روز انجام شود. این بند یعنی عملا باشگاه نمی‌تواند به دادگاه CAS شکایت کند.

امروز نیز حجت نظری عضو هیئت مدیره استقلال در مصاحبه ای عنوان کرده بود: «با مدارکی که داریم استراماچونی نمی تواند بیش از یک رقم خاص مطالبه کند و باید آمادگی تامین مطالبات استراماچونی را داشته باشیم.»


صحبت هایی که نظری مطرح کرده، نشان از نگرانی مسئولین این باشگاه برای پرداخت مطالبات سرمربی ایتالیایی خود است. اگر واقعا نامه این غرامت دو روز است که به باشگاه استقلال آمده، مسئولین این تیم باید با هواداران خود صادق باشند و این موضوع را اعلام کنند.


چنانچه توئیتی که فرهاد عشوندی منتشر کرده و صحبت هایی که سعادتمند مطرح کرده است درست باشد، باشگاه استقلال اکنون با یک بحران بزرگتر مواجه شده است و این تیم فرصت چندانی برای پرداخت این جریمه سنگین ندارد. باید منتظر واکنش رسمی مسئولین استقلال بود.