پشت پرده تهدید به اعدام روحانی

تهدید «استیضاح رئیس جمهور در دست بررسی است»، دروغ «۱۰۰میلیارد تومان بودجه کرونا برای ساختمان دانشکده‌ «دختر حسن روحانی» که قرار بود در آن عضو هیات علمی شود، تخصیص یافته است»، تخریب «کشور به حال خود رها شده ... و روحانی در بند حفظ .... خویش است!» ادعای «روحانی درباره صلح امام حسن، تاریخ را تحریف کرد»  توهین «جناب روحانی....... با منطق شما، رهبر انقلاب باید دستور دهند هزار بار شما را اعدام کنند تا دل مردم عزیز راضی شود.»

اینها بخشی از جملات توهین‌آمیزی است که نمایندگان مجلس انقلابی علیه شخص دوم کشور یعنی حسن روحانی، رئیس‌جمهور، به زبان آورده‌ و هر روز بر این اظهارات غیرانقلابی و توهین‌آمیز خود می‌افزایند؛ و البته بسیارند اظهاراتی توهین‌آمیزتر که خطاب به رئیس جمهور بیان شده است.

به بیانی این افراد با مطرح‌ کردن این توهین‌ها، مخاطبِ سخنانشان را مردم و رئیس‌جمهور دانسته اما در واقع با دشمنان و حامیان تحریم ایران همنوا شده‌ و در عین حال فرصتی نبوده که این هتاکان تندرو از آن، برای تخریب و چوب لای چرخ دولت گذاشتن، چشم پوشی کنند؛ به بیانی در همه این هفت سال دولت روحانی، آنها یک طرف و مردم و دولت در سوی دیگر بوده‌اند شاید همین همراه نبودن مردم با آنها به باور بسیاری، آنها را تا این حد بی پروا کرده که هر چه می‌خواهند بر زبان می‌‎آورند.


به گفته «اکبر ترکان»، عضو کابینه دولت سازندگی؛ «این اهانت‌ها ادامه رقابت‌های سال ۹۶ است که تبدیل به کینه شده، آن زمان اسمش رقابت بود و الان تبدیل به کینه شده است.»

«غلامرضا انصاری»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز درباره اظهارات مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  گفت: «آقایانی که باد می‌کارند یقیناً باید به دنبال درو کردن طوفان باشند. در مجموع استفاده از تعابیر زشت و غیر اخلاقی، با توجه به اتفاقاتی که در روزها و ماه های اخیر رخ داده آن هم از سوی کسانی که ادعای مسلمانی دارند، امری زشت و ناپسند است.»

او  همچنین افزود: «وقتی فضا به سمت توهین و افترا پیش برود پایبندی به مرزهای اخلاقی نیز از بین خواهد رفت، از این رو توهین کنندگان باید به این نکته توجه کنند که به تعبیری شتر درِ خانه آنها نیز می‌خوابد. در نهایت روحانی هم می‌رود اما با توجه به شرایطی که در انتخابات اخیر مجلس رخ داده، پیش‌بینی می‌شود فضای سیاسی محدود شود، جریان یکدست اصولگرا نیز، خواب حاکمیتی را در سر دارند که طبیعی است، اخلاق زشت غیر اسلامی در دوره حاکمیت خودشان، دامن آنها را هم خواهد گرفت.»

نمایندگان مجلس که با شعار انقلابی روی کارآمده‌اند، از ابتدا ورود به مجلس، راه ضدیت با روحانی و دولتش را در پیش گرفته‌اند در حالی که این اقدامات و رفتارهای غیراخلاقی و غیرعقلانی آنها، نه تاکنون دردی دوا کرده و نه باعث شده آنها به هدف‌ مدنظرشان، هرچه که هست برسند.

کینه‌ورزی‌های برخی در مجلس از ابتدا نیز با مطرح شدن استیضاح روحانی منتشر شد و به باور بسیاری، همواره این تندروها در شرایط سخت کشور، به اندازه کافی بهانه به دست دشمنان به ویژه ترامپ و متحدان عربی و اسرائیلی‌اش داده‌اند؛ مانند ذوق زدگی‌هایی که ذوالنور و یارانش با خروج ترامپ از برجام از خود نشان دادند که از آن با عبارت «پاس گل ذوالنوری به ترامپ» یاد شد. او که از خوشحالی این اقدام ترامپ، در مجلس، پرچم آمریکا را به آتش کشید.

مجتبی ذوالنور در گفت‌وگویی با یک سایت خبری پس از خروج آمریکا از برجام، با بیان اظهاراتی در ارتباط با زندگی تعدادی از «آقازاده‌های ایرانی» در کشور آمریکا، ادعایی را مطرح کرد که تا پیش از این هیچ مقام ایرانی و آمریکایی در ارتباط با آن اظهارنظری نکرده بودند.
ذوالنور که همواره از مخالفان تند برجام بوده و هست در این مصاحبه اعلام کرده بود: «وقتی آقای اوباما در جریان بحث برجام تصمیم گرفت به آقایان (اعضای دولت و نزدیکان به آن ) حال بدهد به ۲۵۰۰ نفر از ایرانیان تابعیت اعطا کرد و برخی آقایان و مسئولان با یکدیگر مسابقه گذاشتند که فرزندان‌شان جزء این ۲۵۰۰ نفر باشند. امروز اگر این افراد از آمریکا خارج شوند مشخص می‌شود که چه کسانی زد و بند دارند و منافع ملی را به آبنبات آمریکا می‌فروشند.»

پس از انتشار این سخنان که البته در داخل چندان با همراهی مواجه نشد، شبکه خبری فاکس نیوز که جزء معدود رسانه‌های  موثر در آمریکا است که به نئومحافظه‌کاران و ترامپ نزدیک است به بازنشر این سخنان پرداخت و در گزارشی به نقل از ذوالنور مدعی شد در جریان مذاکرات هسته‌ای برجام، آمریکا به ۲۵۰۰ نفر از ایرانیان از جمله خانواده مقامات ایرانی امتیاز شهروندی آمریکا را اعطا کردند.

فاکس نیوز در ادامه گزارش خود نوشت: ذوالنور در این مصاحبه از کسی نام نبرد اما در حال حاضر فرزندان چندین نفر از مقامات فعلی و پیشین ایران در آمریکا زندگی می‌کنند.

پس از انتشار این خبر از سوی فاکس نیوز، دونالد ترامپ بدون اشاره به ذوالنوری به تکرار این ادعا پرداخت و در صفحه توئیتر خود در این ارتباط نوشت: به تازگی مشخص شده است که دولت اوباما در جریان مذاکرات وحشتناک بر سر توافق هسته‌ای با ایران به ۲۵۰۰ ایرانی شامل مقامات دولتی حق شهروندی اعطا کرده است، چقدر این مساله بد و بزرگ است.

تندورها در حالی توهین به شخص دوم کشور را نشانه رفته اند که مقام معظم رهبری مهمترین توصیه‌هایشان به نمایندگان مجلس، «تعامل و هم‌افزایی قوا» بود؛ گزاره‌ای که به نظر نمی‌رسد نمایندگان، حداقل در این چند ماه، آن را مورد توجه جدی قرار داده باشند.

در همین رابطه محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با "توهین و اهانت نمایندگان مجلس به رییس جمهور" گفت: توهین و اهانت هیچ گاه سازنده نیست، باید شرایط سخت اقتصادی کشور و تحریم های آمریکا را درک کرد. نمایندگان مجلس باید نظارت خود را قوی تر کنند و از دولت مطالبه گری کنند، اینکه برخی راه توهین به دولت را در پیش گرفته اند روش غلطی است. 

وی ادامه داد: توهین و اهانت به رییس جمهور برای مردم دستاوردی ندارد. اظهارات برخی نمایندگان مشکل گشا نیست و فقط تندروی هایی است که جناحی در پیش گرفته است. تندروی با مطالبه فرق می کند. در شرایط امروز کشور باید نظارت را قوت بخشید. برکناری و اعدام دغدغه مردم نیست، اینها تسویه حساب های سیاسی است. 

نماینده بافق اظهار کرد: با چنین روش هایی‌ دردی از مردم دوا نمی شود، البته دولت را مقصر می دانیم، مجلس هم قصوری داشته است اما توهین و اهانت ها به نفع نظام و مملکت نیست و این اقدامات را کارشناسی شده، نمی دانیم.

منبع: برنا