جراحی‌های غیراورژانسی در بیمارستان‌ها متوقف شد
قلم‌نیوز:دکتر مهرداد بابابی روز شنبه ۱۹ مهرماه اظهار کرد: با توجه به افزایش شیوع کرونا در استان و بالا رفتن بیماران با علائم کرونا به مراکز درمانی از روز پنجشنبه هفته گذشته تصمیم بر این شد که تمام بخش‌های بیمارستان به بستری و درمان افراد مبتلا به کرونا اختصاص یابد.

به گزارش ایسنا، این مسئول ل با اشاره به اینکه طی دو هفته گذشته برای کنترل شیوع ویروس کرونا محدودیت‌هایی در استان البرز اعمال شده، ادامه داد: متاسفانه مردم بدون در نظر گرفتن پروتکل های بهداشتی همچنان در تجمعات حضور دارند و مراجعه آنان به کافی شاپ و رستوران‌ها که اغلب به صورت غیر قانونی فعالیت می‌کنند، صورت می‌گیرد.

بابایی با تاکید بر اینکه احتمال وجود کرونا در تمام تجمعات وجود دارد،‌ افزود: اکنون شیوع این ویروس در کشور و استان البرز به حدی است که احتمال ابتلای تمام سنین و گروه های افراد به کرونا وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: شمار بیماران بستری و فوتی‌های ناشی از کرونا در استان البرز در موج سوم این بیماری  از موج اول و دوم بسیار بیشتر شده  و مردم باید به این موضوع آگاه شوند و به رعایت پروتکل‌ها  بیشتر از گذشته توجه کنند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز افزود: ‌با توجه به شرایط آب و هوای فصل پاییز مردم باید پیشگیری از کرونا را جدی بگیرند چرا که شرایط آب و هوای که اکنون حاکم است زمینه ساز گسترش بیماری‌های ویروسی مانند سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کرونا را بیشتر می‌کند ضمن آنکه تشخیص اولیه این بیماری ها در این برهه بسیار سخت است.

وی با تاکید بر اینکه تعداد افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی با علائم کرونا امروز در استان البرز  ۷۰۵ نفر بود، گفت: دیروز جمعه  ۶۸۹ نفر و روز پنجشنبه هفته گذشته ۶۶۳ بیمار به مراکز درمانی مراجعه کردند.