جزئیاتی از درگیری زائرین اربعین در کربلا
جزئیاتی از درگیری زائرین اربعین در کربلاقلم‌نیوز: در بیانیه اداره امنیت کربلای معلی آمده است: حادثه زمانی رخ داد که حدود ۷۰۰ مرد و ۲۵۰ زن تلاش کردند تا از طریق ایست بازرسی موجود در منطقه باب بغداد به سوی باب القبله وارد شوند و بعد از آن که شماری از افراد تلاش کردند تا از موانع موجود در برابر باب قبله عبور کنند این حادثه رخ داد. نیرو‌های امنیتی حرمین تظاهرات کنندگان را از این مکان دور کردند.

از سوی دیگر مقتدی صدر رهبر برجسته شیعه عراقی در توئیتر خود درباره وقوع فتنه در کربلا هشدار داد. وی عاملان این اغتشاش را افراد نفوذی توصیف و تهدید کرد برای حمایت از مقدسات به روش خود وارد عمل خواهد شد. در این حال وزارت بهداشت عراق هم از تمامی زائران اربعین خواست از ماسک استفاده کنند. این وزارت تاکید کرد هر فردی که زائران را به عدم استفاده از ماسک ترغیب کند بازداشت خواهد شد.

به گفته یکی از مسئولین این وزارت خانه پایش‌های میدانی نشان می‌دهد که نوعی بی تفاوتی از سوی زائران اربعین نسبت به استفاده از ماسک و فاصله گذاری وجود دارد. او همچنین خبر داد شماری از افراد زائران ترغیب به دور انداختن ماسک می‌کنند که باید بازداشت شوند، زیرا در انتشار و شیوع ویروس کرونا دخیل هستند. گفتنی است زیارت اربعین امسال تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا به شکل محدودتر و بیشتر به شکل داخلی انجام می‌شود در حالی که تهدید‌های داعش از یک سو و اقدامات موذیانه جریان‌های همسو با آمریکا به دنبال تاثیر گذاری بر آن است.