در ادامه طرح ساماندهی دکل‌های مخابراتی در شهر انجام شد؛
نصب دومین دکل درختی مخابراتی در مشهد
به گزارش قلم نيوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، این دکل که به صورت تجمیعی طراحی شده، میزبان تجهیزات دو اپراتور ایرانسل و همراه اول خواهد بود و می‌تواند جایگزین دو دکل مجزا شود.
بنا بر این گزارش، این سازه مخابراتی در ابتدای خیابان کوثر در بولوار وکیل‌آباد مشهد نصب شده است که اهمیت بسیاری در ارتقای کیفیت پوشش مخابراتی در این منطقه دارد و از این رو مورد تقاضای اپراتورها بوده است.
این اقدام در راستای پیشبرد طرح ساماندهی دکل‌های مخابراتی توسط مدیریت شهری و با هدف کاهش تعداد دکل‌های مخابراتی از طریق تجمیع آن‌ها و نیز ایمن‌سازی و زیباسازی این سازه‌ها در مشهد، انجام می‌شود.
احداث دکل‌های مخابراتی همچنین با زیباسازی درختی جهت بهبود ویژگی‌های بصری و تناسب سازه‌های مخابراتی با محیط زیست شهری در سال جاری برای نخستین بار در کشور، در شهر مشهد آغاز شد که احداث آن‌ها در بوستان‌های سطح شهر صورت می‌گیرد.
این دکل ۳۰ متر ارتفاع دارد و نمای ظاهری آن به شکل درخت طراحی شده است. بازخوردهای مردمی در این خصوص نیز نشان از استقبال و رضایت شهروندان از این‌گونه طراحی دارد.
گفتنی است؛ یک دکل مخابراتی مربوط به یکی از اپراتورها، از گذشته در مجاورت محل نصب دکل جدید وجود دارد که پس از انتقال تجهیزات آن به دکل تجمیعی، جمع‌آوری خواهد شد.