ترامپ به دادگاه عالی متوسل می‌شود
ترامپ برای زدن زیر میز بازی چه نقشه‌ای دارد؟
قلم‌نیوز:اظهارات جنجال برانگیز دونالد ترامپ در یک نشست خبری موج جدیدی از نگرانی ها را در آمریکا به وجود آورده است. این در حالی است که پیش از این اظهارات نیز نگرانی هایی درخصوص مقاومت ترامپ درباره انتقال قدرت در صورت باختش در انتخابات سوم نوامبر وجود داشت. رئیس جمهور آمریکا که همیشه از برگزاری انتخابات پستی گلایه و احتمال تقلب را در آن مطرح کرده است بار دیگر در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر احتمال شکستش و انتقال مسالمت آمیز قدرت به فرد پیروز گفت: "باید ببینیم چه پیش می‌آید. صندوق‌های رأی فاجعه و خارج از کنترل هستند! صادقانه بگویم، انتقالی در کار نخواهد بود بلکه تداوم (ریاست‌جمهوری من را) خواهیم داشت." 

این اظهارات جنجال برانگیز با موجی از واکنش ها در آمریکا مواجه شد. سناتور «چاک شومر» رهبر اقلیت دموکرات در سنا در واکنش به اظهارات ترامپ گفت: این فرد صداقت و درستکاری ندارد. وی لیاقت ریاست جمهوری آمریکا را ندارد.این سناتور ایالت نیویورک گفت: او به آرزوی خود نخواهد رسید و تنها راه این است که رأی‌دهندگان آمریکایی با اختلاف آرای بالا، وی را در روز انتخابات شکست دهند.

 در همین راستا «برنی سندرز»، نماینده دموکرات ایالت ورمونت مجلس سنای آمریکا خواستار تشکیل یک کمیته غیرحزبی برای نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا شد.

میت رامنی سناتور جمهوریخواه نیز به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: اساس دموکراسی انتقال مسالمت آمیز قدرت است، بدون آن بلاروس خواهد بود. به باور رامنی، هر پیشنهادی مبنی بر اینکه رئیس جمهور ممکن است به قانون اساسی احترام نگذارد، غیر قابل تصور و غیر قابل قبول است.

اظهارات ترامپ در حالی مطرح شد که کایلی مک انانی سخنگوی کاخ سفید نیز برای سرپوش گذاشتن بر اظهارات ترامپ مدعی شد که او نتایج انتخاباتی را قبول می‌کند که عادلانه و آزاد باشد. وی همچنین از برگزاری انتخابات پستی نیز انتقاد کرد.

ماجرا تا آنجا پیش رفت که سنای آمریکا دو روز پس از خودداری ترامپ از تعهد به تحویل مسالمت‌آمیز قدرت، قطعنامه‌ای را برای حمایت از روند قانونی انتقال قدرت تصویب کرد. قطعنامه سنا که به پیشنهاد «جو منچین» سناتور دموکرات آمریکایی به رای گذاشته شد، به راحتی و بدون مخالفت به تصویب رسید که پیام آن می تواند این باشد که حتی هم‌حزبی‌های جمهوریخواه سنای آمریکا از اظهارات ترامپ نگران شده اند و به تکاپو افتاده اند.

شاید در این برهه مهمترین پرسش این باشد که ترامپ به چه روش هایی می تواند در روند انتخابات کارشکنی کند؟ در همین راستا روزنامه گاردین در همین خصوص توضیح مختصری درباره سه روشی که دونالد ترامپ ممکن است از پذیرش نتیجه انتخابات امتناع کند ارائه کرده که بدین شرح است:

۱- ترامپ ممکن است روز سوم نوامبر، قبل از اتمام شمارش آرا اعلام پیروزی کند؛

۲- ترامپ ممکن است با مجلس‌های قانون‌گذار در سطح ایالتی همکاری کرده و الکترالهای جمهوری‌خواه را جایگزین الکترالهای دموکرات کند؛

۳- مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا ممکن است یک قانون مصوب سال ۱۸۸۷ موسوم به «قانون شمارش آرای الکترال» را به نفع دولت ترامپ تفسیر کند.

بسیاری از رسانه‌های آمریکا هم تأیید کرده‌اند که ابهامات موجود در «قانون شمارش آرای الکترال» ممکن است بتواند به ترامپ اجازه سوءاستفاده از شرایط را برای خودداری از خروج از قدرت بدهد.

از همین رو کارزار انتخاباتی جو بایدن می‌گوید مشغول جمع ‌آوری ارتشی بی‌ نظیر از حقوقدانان و وکلای بلندپایه است تا برای جدال حقوقی محتمل بر سر شمارش آراء در هفته‌ های پس از برگزاری انتخابات ریاست ‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر آماده باشند.

اینکه در این روند ترامپ می تواند به چه ابزارهایی متوسل شود یک بحث است و بحث دیگر مربوط به این است که چرا ترامپ تا این حد شیفته ماندن در قدرت است؟

 در میان این رسانه ها روزنامه نیویورک دیلی نیوز در مطلبی با عنوان "صریحا بگویید رئیس جمهور یک بیمار روانی است" به بررسی این موضوع پرداخته است. مطلب را دو روانشناس به نام های دکتر «آلن دی بلاتکی» و «ست دی نرهلم»، نوشته اند که در آن آمده است:

از شر انتخابات پستی خلاص شو تا دیگر انتقال قدرتی در کار نباشد. جمله ای که ترامپ در روز چهارشنبه آن را گفت. این اظهارنظر یک عبارت مستقیم و خطرناک برای هدف ضددموکراتیک ترامپ است. اگر جلوی آن گرفته نشود ترامپ ممکن است پیشینه ۲۴۴ ساله دموکراسی آمریکا را نابود کند.

زمان کنار گذاشتن مدارا فرا رسیده است. زمان آن است که اتکا به متخصصان سیاسی را متوقف کنیم تا رفتار ترامپ را مورد ارزیابی قرار دهیم.

ما روانشناس هستیم و متقاعد شده ایم که ترامپ یک بیمار روانی است. رفتار بدخیم او در طول چهار سال گذشته در حال تسریع و بدتر شدن جلوی چشمانمان است. ترامپ روانی ممکن است برای همیشه ما را تغییر دهد، اگر جلوی او گرفته نشود.

اینها گزافه گویی نیست. بیانات دست چپی ها نیست. این یک عقیده بر مبنای سلامت ذهنی است، طبق هزاران ساعت سند رفتاری ریس جمهوری آمریکا؛

او همه هنجارها، قوانین، قاعده ها و قانون را با مصونیت کامل می شکند.

او دروغ می گوید، به طور معمول روزی ۱۵ بار

او تئوری توطئه دروغین و افکار بی منطق را رواج می دهد.

حداقل ۲۵بار به آزار و اذیت جنسی زنان متهم شده است.

او سرزنش می کند، دیگران را مقصر اصلی می داند و دغل کاری می کند، به آسانی نفس کشیدن

او به سادگی به نقش حیاتی آزادی مطبوعات آسیب می رساند چرا که از نظارت و پاسخگو بودن هراس دارد.

دروغها و پیشنهادات غیرعلمی او و همچنین دست کم گرفتن عمدی همه گیری ویروس کرونا موجب کشته شدن شمار زیادی از مردم ایالات متحده آمریکا شده است.

این مرد سنگدل و بی‌احساس است، چون وجدان ندارد.

او هر کسی را در مسیرش قرار گیرد بدنام و تحقیر می کند.

او هیچ احترامی برای قهرمانان نظامی یا متخصصان مشهور قائل نیست.

نژادپرست و بیگانه هراس است.

موجب تحریک خشم و دامن زدن به جنگ های فرهنگی شد.

یک فرد فرصت طلب و حریص است.

به طور تمام یک فرد فاسد است.

در حال حاضر ترامپ از انتخاب مجدد در دور دوم ناامید است. او به هر قیمتی که شده است نمی خواهد قدرت را از دست بدهد و این چند دلیل دارد. وی عطش سیری ناپذیری برای جلب توجه دارد. او از متهم شدن به ارتکاب جرائم پس از خروج از کاخ سفید هراس و ترس دارد. در مسائل مالی کمپین انتخاباتی خود مرتکب جرائمی شده است. او به خوبی به بی قانونی و فاسد بودن خود آگاه است. به خاطر همین است که همیشه با شوق و اشتیاق دروغ بافی می کند.

ترامپ در کاخ سفید

ترامپ به طور کلی هر کاری را انجام خواهد داد- مهم نیست که آن کار چقدر نادرست، غیرقانونی و غیراخلاقی است- برای اینکه در انتخابات برنده شود. او از قبل بخش خدمات پستی کشور را در معرض خطر قرار داده است.

ترامپ به محض اینکه بتواند، پیروزی خود را اعلام خواهد کرد، حتی اگر میلیون‌ها رای شمارش نشده باشد. در صورت نیاز، او نتایج انتخابات را به چالش خواهد کشید تا دادگاه عالی در نهایت او را برای دور دوم انتخاب کند. در حقیقت او علنا اعتراف کرده ‌است که می‌خواهد به دلیل نزدیک بودن انتخابات سوم نوامبر جایگزین روث بیدر گینزبورگ  دیوان‌عالی آمریکا را که چند روز پیش فوت کرد را اعلام کند. تمایل ترامپ برای کارشکنی در روند انتخابات مانند رفتار یک دیکتاتور است.

ترامپ به روس ها اجازه می دهد از طرف او در این انتخابات مداخله کنند. روس ها نیز مشغول همین اقدام هستند. پیش از ترامپ چنین دعوت نامه ای خیانت آمیز و جنایتکارانه تلقی می شد.

دونالد ترامپ به طور روزانه درباره جو بایدن و دموکرات ها هراس افکنی می کند. اتهامات وی علیه جو بایدن عجیب و حتی شرم آور است. به طور قاطعانه می گوید افرادی که در «سایه تاریک» قرار دارند کنترل بایدن را در دست دارند!

دروغ های ترامپ در مورد بیمه درمانی، سابقه بیماری های پیشین، مزایای تأمین اجتماعی و درمانی برای ایجاد تردید و سردرگمی در مردم آمریکا است. او یک چیز می گوید اما درست برعکس عمل می کند. او به ما می گوید که سابقه بیماری های پیشین محافظت خواهد کرد، اما در پشت صحنه و در دادگاه برای جلوگیری از آنها اقدام می کند.

ترامپ به لحاظ روانشناسی بیمارترین رئیس جمهور آمریکا در طول تاریخ است.

دونالد ترامپ دروغگو، مخرب و یک شیطان است. او توسط هم حزبی های جمهوری خواه و چاپلوس خود که شریک جرم نیز هستند مورد حمایت و تشویق قرار گرفته است. به شکلی غم انگیز او معتقد است که باید ماموریتش را به انجام برساند. او احساس میکند که کسی جلودار او نیست.قبل از اینکه خیلی دیر شود باید جلوی او را گرفت.