بورس در هفته بعد چه وضعیتی خواهد داشت؟
قلم‌نیوز:آیا روند بازار سهام روز چهارشنبه اخیر در هفته بعد تکرار خواهد شد؟ وضعیت بازار سهام در هفته پیش‌رو چطور پیش‌بینی می‌شود؟

 در این مورد رضا صبری، کارشناس ارشد بازار سرمایه معتقد است: در حال حاضر برآیند معاملات در روز‌های پیش رو را مثبت نمی‌بینم و فکر می‌کنم ممکن است در هفته‌های آتی شاهد فضای اصلاحی در بازار سهام باشیم. شرایط کلی نماگر‌های بازار سرمایه هم اکنون اصلاحی است.

وی ادامه داد: ممکن است در روز‌های آینده فعالان حقوقی بازار سرمایه در جهت حمایت از بازار سرمایه عمل کنند و همین امر از شیب کاهش بکاهد. اگر نگاهی به وضعیت کلی نماد‌ها بیندازیم که طی هفته‌های اخیر نزدیک ۵۰ یا ۶۰ درصد از ارزش خود را از دست داده‌اند؛ در‌می‌یابیم که بسیاری از این نماد‌ها با کاهش شدید حجم معاملات مواجه شده‌اند. عمده این نماد‌ها به موج حمایت حقوقی‌ها از بازار هیچ واکنشی نشان نداده‌اند.

صبری تصریح کرد: در اغلب این نماد‌ها افزایش عرضه با میزان درخور تقاضا رو‌به‌رو نبوده است. به نظر من سایر نماد‌های بازار که در این مدت توسط حقوقی‌ها حمایت شده‌اند نیز در نهایت به چنین سرنوشتی دچار خواهد شد. این نماد‌ها نیز مانند سهامی که پیش‌تر اصلاح بسیاری داشته‌اند، با کاهش جدی حجم معاملات مواجه می‌شوند.

منبع: دنیای اقتصاد