مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری شهرداری مشهد؛
طرح جایگزینی موتورهای برقی با بنزینی استارت خورد
به گزارش قلم نيوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، علی باخرد با اعلام این خبر اظهار کرد: با تصویب این طرح در شورای اسلامی شهر مشهد، فاز اجرایی آن به زودی آغاز و در مرحله اول 10هزار موتورسیکلت برقی تامین و به متقاضیان واگذار خواهد شد.
وی افزود: از نکات مهم این طرح، اختصاص تسهیلات بانکی به متقاضیان است که تا 80 درصد قیمت موتور را شامل می‌شود. این تسهیلات به صورت چهار درصد و بازپرداخت 48 تا 60 ماهه خواهد بود. همچنین برای تسریع جایگزینی موتورسیکلت‌ های فرسوده، علاوه بر پرداخت هزینه اسقاط به صاحب موتورسیکلت، مبلغ 10میلیون ریال به عنوان کمک بلاعوض از سوی شهرداری به آن اضافه می‌ شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری با اشاره به این که طرح جایگزینی موتورهای برقی با بنزینی توسط این سازمان اجرا می‌شود، تصریح کرد: صاحبان مشاغلی مانند پیک‌ های موتوری که با موتورسیکلت اقدام به جا به جایی بار می‌کنند در اولویت این طرح هستند و در صورت مشارکت، تا پایان سال از پرداخت هزینه پروانه فعالیت و بهره ‌برداری معاف می ‌شوند.
باخرد خاطرنشان کرد: استفاده از موتورسیکلت‌های برقی به حمل و نقل ایمن، هوای پاک و محیط زیستی سالم کمک خواهد کرد و امیدواریم بتوانیم در کمتر از یکسال شاهد استقبال همشهریان و واگذاری تمامی این 10هزار دستگاه باشیم.