تصاویر سیل ویرانگر در گیلان

قلم‌نیوز: بارش باران شدید در غرب گیلان، سبب طغیان رودخانه‌ها در شهرهای تالش، اسالم، آستارا و چوبر و روستاهای جوکندان، سرآگاه، سیابیل، خرجگیل، قره سو و سایر مناطق این استان شد.

در پی این بارش‌ها، در محور اسالم به خلخال و ۱۰ نقطه شهرستان تالش از جمله منطقه آق اولر رانش رخ داد و سیلاب به پل ها و زیرساخت های آب، برق و گاز خسارت وارد کرد و سبب مرگ دو نفر در این مناطق شد.

 تالش در پی بالا آمدن آب رودخانه در پل کمربندی تالش مسدود شد و پلیس مانع از تردد کامیون‌ها و ماشین آلات سنگین در این مسیر شد.

در پی جاری شدن سیلاب، مرکز فرماندهی عملیات مدیریت بحران استان در شهرستان تالش مستقر و همه دستگاه های خدمت رسانی اعم از راهداری، آب منطقه ای، توزیع برق، هواشناسی، اداره گاز، آب و فاضلاب، بنیاد مسکن، هلال احمر و پلیس در آماده باش کامل هستند و نیروهای امدادی در قالب تیم‌های مختلف به مناطق این شهرستان‌ها و روستاها اعزام شده‌اند.

طبق گزارش رسانه های محلی بارش باران و طغیان سیل در تالش جان دو نفر را گرفت. یک پیرمرد ۷۵ ساله در بخش اسالم و نوجوان ۱۳ ساله در بخش حویق تالش جان خود را از دست دادند.

همچنین طغیان سیل در تالش باعث خساراتی از جمله خسارت به زنبورداران و استخرهای ماهی، تخریب پل عابر پیاده، خسارت به مغازه داران، از بین بردن لوازم خانگی بخش مرکزی ،از بین بردن لوله های گاز، قطعی برق، اب، گاز و مسدود شدن راه ها شد.