مقامات آلمانی:
واکسن کرونا تا اواسط سال ۲۰۲۱ در دسترس خواهد بود
قلم‌نیوز: "ینس اشپان" (Jens Spahn) وزیر بهداشت و "آنجا کارلیک"(Anja Karliczek)، وزیر تحقیقات آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی در برلین گفتند که انتظار دارند واکسن کووید-۱۹ تا سال آینده آماده شود. آنها اعلام کردند که بودجه سه شرکت آلمانی برای انجام تحقیقات نیز تامین شده است.

هر دو وزیر اظهار کردند، تا اواسط سال آینده واکسن برای اکثر مردم در دسترس نخواهد بود. اشپان گفت: ما یک واکسن ایمن و موثر می‌خواهیم نه لزوما اینکه اولین کشوری باشیم که آن را توسعه می‌دهیم.

کارلیک نیز در این باره گفت: امن بودن واکسن برای ما در اولویت است.

دو وزیر همچنین اعلام کردند که صندوق تحقیقاتی ویژه آلمان ۷۵۰ میلیون یورو(۸۹۰ میلیون دلار) برای واکسن ویروس کرونای سه شرکت "کیوروک"(CureVac)، "بایوان تک"(BioNTech) و "آی.دی.تی بایولاجیکا" (IDT Biologika) در نظر گرفته است.

شرکت بایوان تک مستقر در شهر ماینتس آلمان قرار است ۳۷۵ میلیون یورو دریافت کند، در حالی که انتظار می‌رود شرکت کیوروک مستقر در شهر توبینگن ۲۵۲ میلیون یورو دریافت کند. مذاکرات با شرکت آی.دی.تی بایولاجیکا مستقر در شهر دسائو، واقع در شرق آلمان همچنان ادامه دارد.

"اوگور ساهین"(Ugur Sahin) مدیر عامل شرکت بایو ان تک در بیانیه‌ای گفت: یارانه سهم مهمی در تسریع توسعه و گسترش ظرفیت‌های تولید واکسن کووید-۱۹ دارد. دو شرکت بایو ان تک و کیوروک در حال کار بر روی توسعه واکسنی مبتنی بر آر.ان.ای پیام رسان(یک مولکول تک رشته‌ای که اطلاعات سلول‌های انسان را برای تولید پروتئین‌های لازم برای مبارزه با عفونت فراهم می‌کند) هستند. تصور می‌شود که واکسن آر.ان.ای پیام رسان سریع‌تر از بقیه ساخته و تولید شود.

در حال حاضر دو شرکت بایو ان تک و فایزر در حال انجام آزمایشات مرحله ۳ واکسن" BNT۱۶۲b۲" هستند که پیش بینی می‌شود نتایج اولیه آن در ماه اکتبر منتشر شود.