مخالفت فرمانداری تهران با نامگذاری معبری به نام بازرگان
قلم‌نیوز:شورای شهر تهران چندی پیش تغییر نام خیابان محل سکونت اعظم طالقانی به نام این فعال سیاسی تاریخ معاصر ایران را به تصویب رسانده بود و خیابان "سازمان آب” نیز به دلیل ۱۳ بار تکرار نام، در محدوده صادقیه و در مناطق ۲ و ۵ شهرداری تهران به نام پیشنهادی مهندس مهدی بازرگان تغییر یافته بود.

همچنین در کنار سایر نام‌های جدید معابر تهران، با تصویب شورای شهر یک کوچه نیز به نام سهیل گوهری نامگذاری شده و مصوبه شورای شهر در خصوص نامگذاری‌ها برای تأیید نهایی به فرمانداری تهران فرستاده شدند که فرمانداری به این سه نامگذاری شورای شهر تهران براساس بند یک آئین‌نامه نامگذاری معابر اعتراض کرد.

براساس ماده یک ضوابط و معیارهای نامگذاری، نام شخصیت‌های مهم تاریخ صدر اسلام و انقلاب اسلامی و شهدای گرانقدر آن و حوادث مهم تاریخ مبارزات اسلامی مردم ایران در درجه اول نام گذاری‌ها قرار دارند و نام شخصیت‌های فرهنگی، ادبی، علمی، سیاسی و تاریخی ایران و اسامی راجع به اندیشه، فکر و هنر و نیز مظاهر طبیعت زیبای ایران در مرتبه‌های بعدی می‌توانند برای نام معابر انتخاب شوند که فرمانداری این سه نام را مصادیق این بند ندانسته است.

پیشتر نیز خانواده اعظم طالقانی به دلیل حاشیه‌های ایجاد شده برای نامگذاری معبری در منطقه سه به نام وی مخالفت خود را با این نامگذاری اعلام کرده بودند.

منبع: ایمنا