مسوولان بورس از سرمایه مردم مراقبت کنند
روحانی به آمریکایی‌ها: حتما پشیمان خواهید شد /این مسیر بن بست است
قلم‌نیوز:حجت الاسلام والمسلمین روحانی در جلسه هیات دولت با بیان اینکه کشور ما شرایط خاصی دارد، اظهار کرد : به لحاظ حساسیت های فرهنگی و دینی و همچنین حفاظت از جان مردم، و تحریم ها، شرایط ما با سایر کشورها متفاوت است و درباره بازگشایی ها شرایط ما را با سایر کشورها در همه زمینه ها مقایسه نکنند.

وی افزود:ما در شرایط تحریم هستیم و مردم به مناسک دینی، آموزش کودکان خود و ارتباطات خانوادگی اهمیت می دهند و ما با توجه به رعایت همه اصول بهداشتی مراسم رمضان و محرم  را داشتیم و کسب و کارها در بسیاری از موارد انجام شده است.

وی در ادامه ببا بیان اینکه امروز مسأله آموزش مطرح است و سلامت همه دانش آموزان و دانشجویان باید در اولویت باشند، افزود: دانش آموزان و دانشجویان نباید از درس عقب بمانند. اجبار هم در هیچ زمینه ای نیست و هیچ خانواده ای را مجبور نمی کنیم حتما از آموزش حضوری استفاده کنند. در مدرسه و دانشگاه باز خواهد بود و این اصل مهمی برای دولت است. اساتید و معلمان برای تدریس آمادگی دارند. برای سلامت جسم و روح دانش آموزان و آموزش دقیق، آموزش حضوری در اولویت ما است.

 روحانی با اشاره به اینکه دانش آموزان باید از لحاظ روحی و جسمی در سلامت کامل باشند، اظهار کرد: حبس دانش آموزان در منزل هم بیماری ایجاد می کند. ما هیچ خانواده ای را اجبار نمی‌کنیم که از آموزش حضوری استفاده کند و فضای مجازی و صداوسیما را در اختیار خانواده ها گذاشته ایم اما بهترین راه آموزش حضوری است.

رییس جمهور ادامه داد: سلامت دانش آموزان باید توسط وزارت بهداشت و آموزش پرورش مراقبت شود. ستاد مقابله با کرونا تصمیم درستی اتخاذ کرده است.مردم ما در مقاطع مختلف و شرایط سخت تاریخی قدرت خود را ثابت کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه ماه شهریور ماه درس آموزی برای همه است، یاد آورشد: در سال۵۷ رژیم گذشته قدرت مردم را نادیده گرفت که خطای بزرگی انجام داد و مردم قدرت ایستادگی خود را نشان دادند.ارتش بعثی اشتباه محاسباتی کرد نسبت به قدرت ما و به کشور ما حمله کرد و مردم با رشادت و توانمندی خود به دنیا نشان دادند که استقلال کشور و اراده ملی ما لگدکوب نمی شود.

وی افزود: در همین شهریور تروریست ها به کمک ابرقدرت ها قدرت ما را امتحان کردند و فکر کردند با ترور رییس جمهور و نخست وزیر  کشور می توانند اراده خود را به ملت تحمیل کنند، لذا شهریور ماه اراده ملی ما و شکست دشمنان است. ملت برای استقلال و عزت خود و حفظ سرزمین خود از همه امکان خود استفاده می کند.

رییس جمهور ادامه داد: برخی امروز اراده ملت را به آزمون گرفته اند، آمریکا فکر کرد با فشار اقتصادی بر مردم و اعمال تحریم ظالمانه، ملت را به زانو در می آورد. امسال سال سوم تحریم است و مردم مقاوم ایستادگی کرده اند و آنها به هدف خود نمی رسند،  البته به ملت ما زحمت و رنج می دهند و آبروی خود را هم بردند، ولی به اهداف خود نرسیده اند.حتما پشیمان هستند و حتما باز خواهند گشت.آمریکا راهی جز برگشت ندارد، این مسیر برای آمریکا بن بست است.

رئیس جمهور با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی در این هفت ماه که همزمان با کرونا و تحریم مواجه بوده‌ایم تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند، بیان کرد: در سه ماه اول امسال دروازه صادرات و واردات ما بسته بود اما اکنون شرایط عادی شده است. در تیر و مرداد کشور در مسیر رشد اقتصادی قرار گرفت. شرکت‌های بورسی صنعتی در مردادماه نسبت به مدت مشابه پارسال ۲.۸ درصد رشد دارند که این نشان دهنده این است که کشور در مسیر جهش تولید است و دشمنان شکست خورده‌اند. البته در این بین کانال‌هایی درست کرده‌اند تا علیه منافع ایران و استقلال کشور اقدام کنند که اسم این کانال‌ها کانال‌های ضدایرانی است. آن‌ها دنبال التهاب‌آفرینی و گرفتن آرامش از مردم هستند اما مردم همیشه به آن‌ها پاسخ قوی و محکم دادند.

وی ادامه داد: این کانال‌ها گفتند چرا در رمضان در مساجد را باز می‌کنند یا در محرم عزاداری می‌کنند. از اینکه کسب و کارها باز شد،‌ جیغ‌شان بلند شد و این روزهای اخیر بحث آموزش را مطرح کردند. با این حال مردم به حرف آن‌ها گوش ندادند و در مسیر درست حرکت کردند و آن‌ها از این بابت عصبانی هستند.

روحانی خاطر نشان کرد: مردم می‌دانند امسال سال سختی است و همه باید دست هم را بگیریم. همه آن‌هایی که قلم و بیان و تریبون دارند می‌خواهند مواظب منافع ملی باشند من هم می‌دانم به انتخابات نزدیک می‌شویم و عده‌ای کمربند خود را برای انتخابات سفت کرده‌اند که اشکالی هم ندارد و ان شاءالله انتخابات خوب و رقابتی داشته باشیم ولی در فضای انتخاباتی انتظارات را بی‌جهت بالا نبریم و حقایق را تحریف نکرده و سیاه‌نمایی را آغاز نکنیم.

روحانی با بیان اینکه برای بیست و سومین هفته متوالی افتتاح‌های بزرگی در کشور انجام می‌شود، تصریح کرد: در کنار این افتتاح‌ها که روزهای پنج‌شنبه انجام می‌شود افتتاح‌های دیگری نیز انجام می‌شود به طور مثال امروز ۳۸۳ طرح تعاونی با ارزش ۱۸ هزار میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای ۲۶ هزار نفر افتتاح می‌شود. ما با وجود تحریم‌ها تا جایی که توانسته‌ایم به واحدهای تولیدی صدمه دیده و مستأجران وام داده‌ایم. سهام عدالت را آزاد کرده‌ایم و فضای بورس را برای حضور مردم آماده کردیم. البته بورس فراز و نشیب دارد و نباید نگاه کوتاه مدت به آن داشت بلکه نگاه میان مدت و بلند مدت باید داشت. تأکید من به تمام مسئولان بورس هم این است که از سرمایه مردم مراقبت کرده و به برخی اجازه شیطنت ندهند.

وی در ادامه گفت:‌ من در این جلسه شنیدم که شرایط برای یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانواده روستایی برای عضویت در صندوق بیمه فراهم شده است، این یعنی آینده و رفاه برای روستاییان فراهم شده است. به لحاظ آب، برق، گاز، ارتباطات، راه، درمان و آموزش، روستاییان در رفاه بیشتر قرار می‌گیرند که این جزو افتخارات دولت ما است.

روحانی در پایان با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به جهش تولید از سوی رهبری گفت: از همه مسئولان می‌خواهم با همه توان رونق و جهش تولید را به عنوان یک هدف بزرگ قرار دهند. مردم ما تحت تأثیر تحریم و وحشت کرونا نیستند و با رعایت اصول بهداشتی تمام توان خود را برای پیشرفت و توسعه کشور به کار گرفته‌اند.