در پاسخ به درخواست رئیس قوه قضائیه صورت گرفت
موافقت رهبر انقلاب با تمدید برگزاری دادگاه‌های ویژه اقتصادی
قلم‌نیوز: با توجه به اینکه مهلت فعالیت دادگاه‌های ویژه اقتصادی براساس استجازه رهبر معظم انقلاب 20 مرداد امسال به پایان رسیده بود، شنیده می‌شود ایشان با تمدید این استجازه موافقت کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به درخواست رئیس قوه قضائیه مبنی بر تداوم فعالیت شعب ویژه دادگاه انقلاب اسلامی جهت رسیدگی به پرونده‌های اخلالگران و مفسدان اقتصادی با لحاظ برخی اصلاحات، با این درخواست موافقت کردند.

رئیس قوه قضائیه در نامه‌ای با اشاره به استمرار شرایط و ضرورت‌های اعلام‌شده در نامه دو سال قبل قوه قضائیه برای تشکیل این دادگاهها، درخواست مزبور را مطرح و خاطرنشان کرده است به‌زودی پیشنهادات و نیازمندی‌های قانونی قوه قضائیه در جهت مبارزه قاطع، سریع، قانونی و توأم با عدالت به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد.

 این استجازه مدت زمان دوساله داشت و مدت آن 20 مرداد به پایان ‌رسید، پیش‌تر نیز موضوع پایان مدت استجازه مورد بحث و پرسش رسانه‌ها بود. حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری خود در 27 خردادماه امسال در این باره گفته بود: "پیش‌بینی ما این بود که ممکن بود در مجلس تصویب نشود و بنای ما این بود که به‌دنبال اصلاح قانون باشیم، به همین دلیل اعتبار دوساله مطرح شد و الآن هم دنبال این موضوع هستیم. اگر چنانچه در مجلس فعلی تا قبل از پایان این دو سال یعنی تا 20 مرداد توانستیم قانون مجلس را بگیریم، نیازی به تمدید استجازه نیست اما اگر شرایط طور دیگری بود درخواست تمدید خواهیم کرد."

منبع:  تسنیم