پیش‌بینی وضعیت شاخص بورس در روز یکشنبه ۱۶ شهریور
شنبه پرامید بورس/ رشد شاخص ادامه دارد؟
قلم‌نیوز: صف فروش بسیاری از سهم ها امروز جای خود را به صفی متعادل و بعضا خرید داد و برخی سهم‌ها نیز در این میان رشدی متعادل را تجربه کردند. حالا بسیاری معتقدند همین رشد کم عمق می تواند در صورت تداوم بورس را نجات دهد و از زمین بلند کند.

 واژه زمین گیری را خیلی ها این روزها به کار می برند، وقتی شاخص از یک میلیون و هفتصد هزار واحد عقب نشست کم کم برخی به جای واژه اصلاح از ریزش و زمین گیری استفاده کردند تا شرایط را توضیح دهند.

فردا اما شاخص به کدام سمت حرکت می‌کند؟

 همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت بورس در روزهای آتی گفت: رشد امروز محتمل بود چرا که افت رخ داده در چند هفته اخیر بازار را مهیای چنین رشدی کرده بود. وی تاکید کرد: به نظر می رسد بازار از فاز نوسان سینوسی به فاز ثبت با نوسان کم ورود کند.

وی گفت: من شخصاً انتظار دارم در یکی دو هفته آینده بازار در حول و حوش همین شاخص نوسانات کوچکی در محدوده ۱۰ تا ۱۵ هزار واحد داشته باشد. البته ممکن است یکی دو روز مثبت باشد و یکی دو روز منفی. ولی فکر می‌کنم بازار در حال شناسایی یک کف موقت قیمتی هست.

وی با اشاره به اینکه بازگشت بورس به مدار رشد قطعی است، گفت: ما امیدوار هستیم که بازار بعد از گزارش‌های شش ماهه و مشخص شدن تاثیر تغییر و تحولاتی که در بازارهای جهانی رخ داده از یک سو و افزایش نرخ ارز نیمایی از سوی دیگر بتواند رشد خوبی را داشته باشد.

به گفته وی مهمترین مشکلی که در حال حاضر پیش روی بازار هست عدم ثبات در تصمیمات است.

او درباره وضعیت سهام شرکت‌هایی مانند شرکت‌های خودرویی گفت: مطمئنا اگر تکلیف رای اعتماد وزیر صمت روشن شود، خودرویی ها موقعیت بهتری را تجربه می کنند چون برنامه وزارتخانه در خصوص خودرویی ها مشخص خواهد شد.

وی تاکید کرد: به نظر میرسد در حال حاضر با افتی که اتفاق افتاده است، قیمت‌ها ارزندگی سرمایه گذاری را دارند. در چند روز اخیر خریدهای خوبی را از طرف حقوقی‌ها در بازار انجام شد. این نشان میدهد که قیمت‌ها به حدودی رسیدند که از نظر فعالان عمده بازار ارزنده است و همین امر احتمال ثبات در بازار را افزایش می دهد.

این تحلیلگر بازار سرمایه پیش بینی کرد فردا بازار در ثباتی نسبی باشد.