وزارت نفت و کشور مخالف دونرخی شدن بنزین بود
قلم‌نیوز:حسین ذوالفقاری در نشست خبری امروز خود به مناسبت هفته دولت، اظهار کرد: شورای امنیت وقایع آبان ۹۸ را پیش بینی کرده بود و نظر ما این بود که قیمت بنزین تک نرخی باشد.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه پیش بینی اعتراضات بنزینی شده بود گفت: ما پیامدهای اجتماعی اجرای طرح افزایش قیمت بنزین را پیش بینی کرده بودیم.

وی افزود: قرار بود سال گذشته قیمت گازوییل افزایش یابد که ما گفتیم این کار شدنی نیست‌. درخواست کردیم قبل اجرای طرح، مسئولان مزایای طرح را برای مردم توضیح دهند اما معتقد بودیم زمان اجرای طرح اعلام نشود تا مردم به پمپ بنزین ها نروند.

ذوالفقاری تصریح کرد: در ساعات اولیه اجرای طرح، مشکلی وجود نیامد اما از ظهر جمعه برخی مسئولان داخل کشور و یک گروه از خارج کشور اقداماتی را آغاز کردند و عده ای از مردم هم اعتراض کردند و بعد حوادث دیگری رخ داد. گزارش های مستند و مکتوب این وقایع وجود دارد و اگر روزی لازم باشد، آمادگی داریم تا شرح اتفاقات را به صورت مستند ارائه کنیم‌. این گزارش ها در شورای امنیت وجود دارد.

معاون امنیتی وزیر کشور گفت: تمام کسانی که گفتند تا روز جمعه نمی‌دانستیم بنزین گران می‌شود، مستنداتش است که چه ساعت و چه روز و توسط چه کسی به آنها گفته شده است.