میرسلیم تهدید به شکایت کرد

قلم‌نیوز: بگومگوی میرسلیم با قالیباف بالا گرفته است. درحالی‌که سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان از رد ادعای میرسلیم درباره دریافت رشوه ۶۵ میلیارد تومانی تفحص از شهرداری تهران در دوران قالیباف به‌دلیل قانع‌کننده‌نبودن اسناد محکمه‌پسند خبر داده، میرسلیم هم هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان را تهدید به شکایت به کمیسیون اصل ۹۰ کرده است.

 این در حالی است که هم‌زمان قوه قضائیه هم در حال رسیدگی به پرونده رشوه ۶۵ میلیاردی است که یک نماینده سابق هم در ارتباط با آن بازداشت شده است.

موسی غضنفرآبادی، سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان، در تشریح جزئیات نشست عصر روز چهارشنبه این هیئت درباره بررسی شکایت محمدرضا رضایی‌کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس، از میرسلیم، نماینده تهران، اظهار کرد: آقای میرسلیم چندی پیش گفته بود رئیس یکی از کمیسیون‌های مجلس پولی به میزان ۶۵ میلیارد تومان دریافت کرده تا تحقیق و تفحص از شهرداری تهران متوقف شود؛ هرچند اسمی نبرده بود.

او در توضیح بیشتر افزود: رضایی‌کوچی که رئیس کمیسیون عمران وقت بوده است، بعد از اظهارات میرسلیم از او شکایت و اعلام کرد که منظور آقای میرسلیم من و کمیسیون عمران بوده است و بر همین اساس، هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان این شکایت را بررسی کرده و آن را وارد دانست؛ هرچند آقای میرسلیم اسمی از آقای رضایی‌کوچی نبرده است، ولی او قانونا می‌تواند از میرسلیم شکایت کند.

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان اظهار کرد: آقای میرسلیم، چون اسم کمیسیون عمران را برده است و در بین کمیسیون‌های تخصصی مجلس فقط یک کمیسیون با این عنوان وجود دارد، این شکایت وارد بود. ضمن اینکه، چون تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در کمیسیون عمران مجلس پیگیری می‌شد، عملا منظور آقای میرسلیم همین کمیسیون بود.

غضنفرآبادی خاطرنشان کرد: بر اساس شکایت آقای رضایی‌کوچی، از آقای میرسلیم برای ارائه توضیحات به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان دعوت کردیم تا مستندات و مدارک خود را ارائه دهد و در نهایت این موضوع بررسی شود.

او افزود: میرسلیم روز گذشته در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان حاضر شد، ولی دلایل و مستندات محکمه‌پسندی مبنی بر اینکه یکی از رؤسای کمیسیون ۶۵ میلیارد تومان پول دریافت کرده ولو اینکه آقای رضایی‌کوچی نباشد که تحقیق و تفحص صورت نگرفته باشد.

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان تصریح کرد: در کمیسیون عمران وقت تحقیق و تفحص از شهرداری تهران رأی آورد، اما در صحن علنی نتوانست رأی لازم را بیاورد. غضنفرآبادی درباره تصمیم‌گیری هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان پس از اظهارات میرسلیم خاطرنشان کرد: آقای رضایی‌کوچی می‌تواند در دادگاه موضوع شکایتش از میرسلیم را پیگیری کند. این در حالی است که هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان بر اساس ماده ۶ قانون نظارت بر رفتار نمایندگان تصمیمی را اتخاذ خواهد کرد.

اما دفتر سیدمصطفی میرسلیم، نماینده تهران، به مصاحبه سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان واکنش نشان داد و تأکید کرد که شکایت رئیس کمیسیون عمران در مجلس دهم از میرسلیم بی‌مورد است و اعتراف نایب‌رئیس وقت کمیسیون عمران در پرونده عیسی شریفی موجود است.

در جوابیه دفتر میرسلیم آمده است: «برای استحضار ملت عزیز ایران لازم دانستیم سکوت را بشکنیم و نکاتی را درباره نحوه رفتار هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان با مهندس میرسلیم، شخصیت انقلابی و فسادستیز که خود را خادم ملت می‌داند، برسانیم. از آقای مهندس میرسلیم دعوت کتبی نشده بود برای حضور در جلسه و ارائه اسناد؛ صرفا آقای پاشایی، دبیر هیئت شفاهی، از ایشان خواست در جلسه حاضر شوند برای مبادله نظر و مهندس میرسلیم در جلسه حاضر شد و توضیحاتی دادند از جمله اینکه شکایت آقای رضایی، رئیس کمیسیون عمران، بی‌مورد است؛ زیرا تا کنون ذکر نامی از آقای رضایی نشد و اگر ایشان خودش احساس اتهام می‌کند به رفتار خودش برمی‌گردد. از مهندس میرسلیم خواستند که نسخه‌ای از اسنادی را که به دادستانی داده، تقدیم ایشان کنیم و ایشان هم قول دادند به دست آقای پاشایی برسانند و اساسا قراری نبود که در آن جلسه اسنادی را ارائه دهند. به اعضای محترم هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان گفتند که برای دستیابی به اعترافات نایب‌رئیس وقت کمیسیون عمران درباره دریافت ۶۵ میلیارد تومان باید از دادستانی استعلام کنند و این موضوع بخشی از پرونده آقای عیسی شریفی و هلدینگ یاس است که در دوران شهرداری آقای قالیباف تأسیس شده است.

خبر منتشرشده در خانه ملت ناقص و جهت‌دار است و امیدواریم هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان برای حفظ آبروی خود و رعایت انصاف آن را اصلاح کنند، والا مهندس میرسلیم ناگزیر می‌شوند از طرز کار آن هیئت به کمیسیون اصل نود شکایت کنند.

در پایان مهندس میرسلیم به عنوان فردی متخصص و مشرف به امور سازمانی و ساختاری نظام مقدس جمهوری اسلامی از گذشته تاکنون همواره تلاش کردند تا خدمت صادقانه داشته باشند به کشور و نظام؛ مهندس میرسلیم نسبت به اینکه عده‌ای در تلاش‌اند تا مسئله ۶۵ میلیارد رشوه را بحثی شخصی تلقی کنند، محکوم و قطعا برای خشکاندن ریشه فساد تا پای جان ایستاده‌اند و اعلام می‌دارند ملت عزیز و قهرمان ایران اسلامی در هر نقطه‌ای از کشور که فسادی مشاهده کردند به همراه مستندات به اطلاع ایشان برسانند تا در مسیر درست رسیدگی قرار گیرد».

منبع: شرق