یک مقام صنفی خبرداد:
افت ۷۰ درصدی فروش لوازم‌التحریر
قلم‌نیوز: موسی فرزانیان اظهار کرد: با وجود این که ماه‌های مرداد و شهریور زمان اوج فروش لوازم‌التحریر و نوشت افزار است، به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، صنف فروشندگان نوشت‌افزار با کاهش فروش و رکود عجیبی مواجه شده اند؛ به طوری فروش این صنف نسبت به سال‌های گذشته حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: با توجه به اینکه قرار نیست مدارس باز شود و دانش آموزان هم خرید نمی‌کنند، بنابراین بنکداران و خرده‌فروشان هم این محصولات را نمی‌خرند.

رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار و لوازم مهندسی درادامه درباره افزایش قیمت لوازم‌التحریر در سال جاری گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز و تغییر ارز مورد نیاز برخی واحد‌های تولیدی مثل خودکار، قیمت در سال جاری افزایش یافته، اما در کل می‌توان گفت که به دلیل رکود حاکم بر بازار میزان این افزایش، عقب‌تر از نرخ دلار است. البته این افزایش قیمت هم در اقلام مختلف متفاوت است، برای مثال با توجه به کاهش نرخ کاغذ، برخی دفتر‌ها به قیمت پارسال یا حتی پایین‌تر فروخته می‌شوند، اما قیمت مداد و خودکار بین ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش داشته است. قیمت اقلام وارداتی هم وابسته به نرخ دلار است.