نعمت احمدی: طبری باید ادعای خود درباره اسماعیلی را ثابت کند

قلم‌نیوز: نعمت احمدی، حقوقدان و وکیل دادگستری، درباره ادعای اکبر طبری مبنی بر مطلع بودن غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه، از جرائم او، گفت: در قانون ماده‌ای داریم به نام امتناع از انجام وظایف قانونی، ماده ۶۰۶ می‌گوید هر یک از روسا یا مدیران یا مسئولین سازمان‌ها که از وقوع جرم ارتشا، اختلاس و... مطلع هستند و به مراجع قضایی اعلام نکند، علاوه بر حبس از ۶ ماه تا ۱ سال به انفصال موقت از ۶ ماه تا ۲ سال محکوم می‌شود.

این حقوقدان با تاکید بر لزوم احراز صحت ادعای مجرم، اظهار کرد: فرد محکوم باید ثابت کند که فرد دیگر از جرم او اطلاع داشته است مثلا وقتی که او رشوه می‌گرفته یا سند غیرقانونی ملکی به نامش می‌شده، فرد دیگری با اطلاع باشد، در غیر این صورت ادعایی بیش نیست. طبری باید ثابت کند که اسماعیلی از جرم او باخبر بوده است.

احمدی خاطرنشان کرد: بسیار دور از ذهن است که فردی از خلاف گسترده‌ای در یک مجموعه باخبر باشد، اما اعلام نکند.

این وکیل دادگستری درباره عنوان اتهامی فردی که از فساد مجرم باخبر بوده، اما اطلاع نداده است، بیان کرد: اگر فردی مطلع بوده، اما اعلام نکرده عنوان اتهامی او این است که از جرم مطلع بوده، اما آن را فاش نکرده است، این فرد شریک جرم مجرم نیست بلکه مطلع است چرا که قانون تکلیف کرده که باید جرم را اطلاع دهد.

منبع: برنا