روزنامه لبنانی مدعی شد:
مذاکره بین ایران و امریکا با میانجگری آلمان؟
قلم‌نیوز: روزنامه النشره لبنان چاپ بیروت در گزارشی با عنوان «مذاکرات امریکایی-ایرانی به پایان خود نزدیک می‌شود و لبنان در انتظار است» از میانجگری آلمان میان تهران و واشنگتن خبر داد. به‌گزارش عصر ایران، این روزنامه به‌نقل از منابع خود اعلام کرد که مذاکرات امریکایی-ایرانی به وساطت آلمان در حال انجام است و به مرحله پیشرفته‌ای رسیده است. آلمان نقش میانجی را به‌شکل مستقل و نه بخشی از کشورهای اروپایی در این مذاکرات ایفا می‌کند.

همه این مذاکرات را رد می‌کنند و این همان اتفاقی است که در گذشته نیز رخ داد، همه وجود مذاکرات را رد می‌کردند تا به یک باره تصویر مشترکی از ظریف وزیر خارجه ایران و جان کری همتای سابق وی منتشر شد.

به‌گفته این منابع، این گفت‌وگوها به پایان خود نزدیک می‌شود، این به معنای آن نیست که به مرحله بهبود شرایط در روابط طرفین رسیده‌ایم، بلکه برعکس تنش در منطقه میان ایران و امریکا به اوج خود می‌رسد به‌طوری که طرفین از دستاوردهای مشخصی برخوردار شوند تا در پایان مذاکرات به آنها کمک کند. دیروز همچنین اعلام شد که هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان امروز به روسیه سفر می‌کند تا درباره برجام و سایر موضوعات مهم بین‌المللی و منطقه‌ای با همتای روس خود به مذاکره و گفت‌وگو بنشیند.

به‌گزارش ایرنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا هم دوشنبه شب در جمع خصوصی حامیان خود اعلام کرده که در صورت پیروزی در انتخابات آتی، ظرف چهار هفته به توافقی با ایران دست می‌یابد. در این میان اظهار نظر پنجشنبه محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری بازتاب گسترده‌ای یافت. او گفته بود: «با علامت‌هایی که از کشورهای اروپایی و آسیایی و دیگران دریافت کرده‌ایم در روزهای پایانی تحریم قرار داریم.»

منبع: ایران،