سطح ایمنی جامعه بسیار پایین است
ظرفیت بیمارستان‌ها پر شد/ هر لحظه امکان طغیان کرونا وجود دارد
قلم‌نیوز: سید مرتضی خاتمی اظهار کرد: دانستن و تکرار چند نکته بسیار مهم است؛ ویروس کرونا پیر و جوان را مبتلا کرده و لذا جوانان هم گرفتار می‌شوند. این بیماری باعث تلفات بسیاری شده و هنوز واکسن و درمانی برای آن وجود ندارد. 

وی ادامه داد: بعد از برداشته شدن محدودیت‌ها و به دنبال آن کاهش مراقبت‌ها، نتیجتا افزایش مبتلایان و فوتی‌ها را شاهد هستیم. پس هر عقل سلیمی حکم می‌کند که در مواجهه با این ویروس ضمن رعایت مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از ماسک هم استفاده شود. اکنون کمبود ماسک نداریم و اگر برای کسانی تامین ماسک هزینه‌بر است، می‌توانند در خانه با استفاده از پارچه‌های زائد و دولایه ماسک درست کرده و هر روز برای استفاده در داخل آن دستمال کاغذی جدید قرار دهند با این کار بدون هزینه همه می توانند از ماسک استفاده کنند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی مجددا تاکید کرد: مردم برای حفظ سلامتی خود و دیگران شستن مرتب دست‌ها، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را مرتب انجام دهند. هنوز سطح ایمنی جامعه بسیار پایین است و هر لحظه امکان طغیان این بیماری وجود دارد. ممکن است این ویروس با سرعت بیشتری در جامعه گسترش پیدا کرده و آمار افزایش یابد، لذا ما از رسانه‌ها می‌خواهیم که این موارد را مرتبا به مردم گوشزد کنند. 

خاتمی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفیت بسیاری از بیمارستان‌ها پر شده است، باید با افزایش خودمراقبتی و دیگر مراقبتی کاری کنیم که بیمارستان‌ها سرریز نشوند چون با ادامه‌ این وضعیت و به دلیل محدودیت پرسنل، قوای کادر درمان هم تحلیل رفته و آنها هم امکان ارائه خدمات بهتر را نخواهند داشت. اگر فرصت بازتوانی و شیفت‌های آرام‌تر را به کادر درمان ندهیم آنها هم نمی‌توانند خدمات مفیدی ارائه دهند نتیجه افزایش مرگ و میر، استهلاک کادر درمان و ایجاد مشکلات فراوانی خواهد بود پس تقاضای ما رعایت نکات بهداشتی و استفاده مؤکد از ماسک است.