زالی: نیازمند مداخلات جدی‌تر و اقدامات سختگیرانه‌تر هستیم
جزئیات جلسه اضطراری ستاد فرماندهی کرونا پایتخت
قلم‌نیوز: دکتر علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران اظهار کرد: در روزهای اخیر در تهران در وضعیت هشدار بوده‌ایم و وضعیت بسیار شکننده‌ای در این شهر حاکم است. آمار مبتلایان، فوتی‌ها و افراد نیازمند بستری طی ۱۰ روز گذشته به صورت صعودی رو به افزایش بوده است. به همین دلیل جلسه‌ای اضطراری امروز تشکیل شد تا درباره کنترل اوضاع تصمیم‌گیری شود.

زالی گفت: همه اعضایی که در جلسه امروز حضور داشتند، نگرانی خود را از شرایط فعلی ابراز کرده و قرار شد تا تصمیمات جدی، کارا و موثرتری با انسجام بین‌بخشی صورت گیرد.

وی اظهار کرد: نمایندگان دستگاه های اجرایی، انتظامی، نظارتی، نیروهای مسلح، روسای دانشگاه علوم پزشکی و ... در جلسه امروز حضور داشتند.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به اینکه نیازمند مداخلات و اقدامات سختگیرانه‌تر هستیم، اضافه کرد: در جلسه امروز مقرر شد که نمایندگان دستگاه‌ها با کارهای کارشناسی که در دستگاه های خود انجام خواهند داد، بسته ای را در زمینه کنترل بیماری در ابعاد مختلف آماده کنند تا بعدازظهر امروز در جلسه اضطراری که با حضور دکتر نمکی وزیر بهداشت برگزار می‌شود، ارائه و درباره آن تصمیم‌گیری شود.

زالی افزود: به نظر می‌رسد فرایندی که در تهران با آن روبرو هستیم، هم در زمینه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و هم درباره شیوه‌نامه های بهداشتی، کمتر مورد توجه واقع شد. ضمن این که مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی افزایش یافته است. بنابراین نیازمند مداخلات جدی‌تری هستیم.