افزایش بیماران کرونایی نیازمند بستری در تهران
درخواست زالی برای اعمال محدودیت‌های سخت‌گیرانه در پایتخت

قلم‌نیوز: فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: ۵۲۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان‌های استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته بستری شدند که نسبت به روز گذشته ۷.۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی علیرضا زالی روز چهارشنبه در گفت و گوی زنده بخش ۱۸,۳۰ شبکه تهران و شبکه خبر افزود: ۴۱۲ بیمار جدید کرونایی در بخش‌های عادی و ۱۰۸ بیمار جدید کرونایی در بخش‌های مراقبت ویژه؛ بیمارستان‌های تهران در ٢٤ ساعت گذشته بستری شدند.

وی ادامه داد: با توجه به تغییر آمار مبتلایان به کرونا، روز گذشته در نامه‌ای شش بندی به ستاد ملی مقابله با کرونا خواستار اعمال محدودیت‌های جدید سخت گیرانه در استان تهران شده ایم و امروز نیز در معیت استاندار تهران در وزارت کشور حضور یافته و به تبیین دلایل و مستندات لازم برای اعمال این محدودیت‌ها پرداخته ایم. 

زالی با بیان این که طبیعتا متناسب با شرایط  تهران و تغییرات ایجاد شده الگوی نوینی در زمینه مداخلات اعمال می شود، تصریح کرد: محدودیت‌ها براساس مصوبات ستاد ملی در هر استان و یا شهرستان حدود یک هفته اجرا می‌شود و در پایان هفته براساس تحلیل و آنالیز آمارها در خصوص استمرار، تعمیق و یا تقلیل مداخلات محدود شونده تصمیمات مقتضی گرفته می‌شود.

به گفته فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، پیشنهاد اعمال محدودیت‌های جدید در شهر تهران متاثر از تغییرات آماری صورت گرفته در طول هفته اخیر در وضعیت مبتلایان، مراجعان به بخش‌های بهداشتی و درمانی، بستری شدگان و مرگ و میر است.

زالی اضافه کرد: محدودیت در خصوص تردد در سطح شهر، برگزاری مراسم و تجمع ها نظیر مجالس عروسی و عزا، محدودیت در ساعات کاری و تقلیل ظرفیت‌های کاری از جمله پیشنهادهای ارایه شده که به محض ابلاغ ستاد ملی، ساز و کار اجرایی آن در تهران اعمال می‌شود.

براساس آخرین آمار  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز ۱۱ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۴۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۲۱ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۲۳۰ هزار و ۲۱۱ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰ هزار و ۹۵۸ نفر رسید.