سکه به مرز ۹ میلیون تومان رسید
قلم‌نیوز: محمد کشتی‌آرای درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت ارز و طلای جهانی، از صبح امروز شاهد افزایش قیمت طلا و سکه در بازار داخلی و ثبت رکوردهای تاریخی هستیم.

وی با اشاره به فروش دلار ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومانی در بازار ارز گفت: اونس جهانی طلا نیز ۱۲ دلار افزایش داشته است که منجر به افزایش شدید قیمت سکه و طلا در بازار داخلی شده است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید هم اکنون به مرز ۹ میلیون تومان رسیده است، ‌ تصریح کرد: این قیمت ها درحالی در بازار سکه ثبت شده که تاکنون شاهد ثبت چنین نرخ‌هایی نبودیم و برای اولین بار است که قیمت سکه به این مرز رسیده است.

به گفته کشتی‌آرای، هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با بیشترین افزایش قیمت هم اکنون با قیمت ۸۷۰ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام بهارآزادی طرح قدیم با قیمت ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله می شود.

وی با بیان اینکه خریدار و فروشنده به صورت موازی در بازار حضور دارند، گفت: اما تقاضای اضافی وارد بازار طلا و سکه نشده است؛ حباب سکه نیز بین ۳۵۰ هزار تا ۳۸۰ هزار تومان در نوسان است.