در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا؛
روحانی سقف نرخ افزایش اجاره بها را تعیین کرد/ اجباری شدن ماسک از ۱۵ تیر
 قلم‌نیوز: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با گرامی‌داشت یاد شهید بهشتی و تبریک هفته قوه قضاییه، اظهار کرد: شرایط اتفاق افتاده در سال ۶۰ شرایطی بود که قبلا سابقه‌اش را نداشتیم؛ الان از نظر امنیتی می گویم سال ۶۰ سال سختی بود. تلخ‌ترین حادثه از سال ۶۰ ماجرای انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی بود.

وی ادامه داد: مخالفین ما فکر می کردند ضربه بزرگی وارد کردند و کار تمام است. در شرایطی که رئیس جمهور عزل شده بود در ذهن‌شان این بود که این ضربه ضربه نهایی است. اما امام (ره) با آن توان و بیان قوی‌شان با کمک مردم از این ماجرا هم گذر کردند. هفت تیر شرایط کشور را عوض کرد . شعار «ایران پر از بهشتی‌ است» تحول عظیمی در سیاست ایران ایجاد کرد.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مصوبات این نشست،‌ گفت: قرار است از هفته آینده ترتیباتی اتخاذ شود تا از ۱۵ تیر ماه تا انتهای ماه،‌ ماسک در مکان‌هایی که تجمع وجود دارد یا سرپوشیده است،‌ الزامی کنیم. اگر لازم بود این مصوبه تا مرداد ماه نیز تمدید می شود.

رییس جمهور در ادامه این نشست اعلام کرد: از فردا اضافه شدن اجاره‌بها در تهران بیش از ۲۵ درصد، در کلانشهرها بیش از ۲۰ درصد و در سایر شهرها بیش از ۱۵ درصد ممنوع است.