باقری: درگذشت منصوری ایرادی به اتمام روشن پرونده وارد نمی‌کند
واکنش قوه‌قضاییه به مرگ قاضی منصوری در رومانی
قلم‌نیوز: معاون بین‌الملل قوه قضاییه گفت: ابعاد مختلف پرونده‌ای که منصوری درگیر آن بود به دلیل اینکه طرف‌های دیگر موضوع در اختیار قوه قضاییه هستند روشن است و نبود وی صدمه‌ای به ابعاد مختلف پرونده وارد نمی‌کند.

علی باقری در گفت و گوی زنده تلویزیونی در رابطه با مرگ متهم، غلامرضا منصوری، در رومانی، گفت: مطلع شدیم یکی از شهروندان ایرانی در رومانی که تحت تعقیب دستگاه قضایی بود درگذشته است. سفارت ایران در بخارست و پلیس اینترپل ایران پیگیر موضوع هستند تا از زوایای حادثه مطلع شوند.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه افزود: در تماس‌هایی که تا با مقامات رومانیایی برقرار شده است، این احتمال وجود دارد که وی خودکشی کرده باشد.

باقری با تاکید بر اینکه اینترپل ایران پیگیر این موضوع است که فردی که تحت تعقیب دستگاه قضایی بوده باید به گونه‌ای تحت نظر باشد که صدمه‌ای به او وارد نشود، گفت: تعداد دیگری از متهمان تحت تعقیب در کشور‌های غربی داریم که این کشور‌ها همکاری خوبی برای استرداد آن‌ها انجام نمی‌دهند.

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ابعاد مختلف پرونده‌ای که منصوری درگیر آن بود به دلیل اینکه طرف‌های دیگر موضوع در اختیار قوه قضاییه هستند روشن است و نبود وی صدمه‌ای به ابعاد مختلف پرونده وارد نمی‌کند.

وی با تاکید بر اینکه استرداد او می‌توانست به بازگشت وجوه و اموال اختلاس کرده وی و همچنبن مجازات او کمک میکرد، گفت: پرونده ابعادش روشن است و درگذشت این فرد ایرادی به اتمام روشن پرونده وارد نمی‌کند.