فعال سیاسی اصلاح طلب:
رئیسی کاندیدای اصلی ریاست جمهوری است

قلم‌نیوز: قاسم میرزایی نیکو فعال سیاسی اصلاح‌طلب و نماینده پیشین مجلس درباره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ و اینکه آیا برخی اعلام اسامی‌ها از سوی جناح‌های سیاسی رقیب در راستای تخریب کاندیداهای رقیب است یا خیر؟ گفت: به نظر می‌رسد دلواپسان هم کاندیدا تعیین میکنند و هم رئیس‌جمهور انتخاب می‌کنند و آن را به پاستور می‌فرستند، به این دلیل که آنها در حال حاضر قدرت بلامنازعه را در اختیار دارند اما این گونه نیست! آنچه که اهمیت دارد بازگرداندن مسئولیت و اعتماد درباره انتخابات به مردم است. از این رو تا زمانی که این اتفاق رخ ندهد هر گونه گمانه‌زنی و معرفی کاندیدا نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

او افزود: به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان برنامه‌ها و خط مشی خوبی را در نظر گرفتند که در حال رسیدن به یک جمع‌بندی هستند به‌گونه‌ای که انتخابات هدف نباشد و مردم واقعیت‌ها را بدانند و سرانگشت‌هایی هم که با آن مهر می‌زنند و رأی می‌دهند نتیجه بخش باشد و نتیجه آن را مشاهده کنند.

میرزایی‌نیکو ادامه داد: در واقع گمانه‌زنی‌هایی که صورت می‌گیرد یا کاندیداهایی که رقیب برای ما تعیین می‌کند و یا برخی دوستان در حال پیش بینی کردن هستند به نتیجه نخواهد رسید مگر اینکه آشتی ملی و یا اجرای کامل مردم سالاری، تحقق پذیرد.

این سخنگوی حزب ایثارگران تصریح کرد: پیشاپیش پیش‌بینی کردن نیاز به یک عقبه‌ای دارد که آن عقبه را جریان رقیب نمی‌تواند پاک کند. قبل از هر کاری نیز باید اعتماد را به مردم بازگردانیم و این بازگرداندن اعتماد می‌تواند با تقویت عملکرد به ویژه تغییر وضعیت اقتصادی و گردش سرمایه و تغییر در رویکردها، امکان پذیر شود.

میرزایی‌نیکو در پاسخ به این سوال که آیا بحث کاندیدای اجاره‌ای، صرفا از سوی جریان رقیب برای اصلاح‌طلبان به کار می‌رود یا اینکه بخشی از اصلاح‌طلبان نیز به سمت معرفی کاندیدای اجاره‌ای خواهند رفت؟ عنوان کرد: به هر حال برای اینکه تا حدودی تنور انتخابات گرم شود باید یکی یا دو نفر از اصلاح‌طلبان نیز برای انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی شوند. همان‌گونه که در انتخابات مجلس ۹۸ رخ داد. بدین معنا که شورای عالی سیاستگذاری و شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان تصمیم جدی گرفتند که کاندیدا معرفی کنند اما عده‌ای به صورت خودشیفته، خودخواسته، خودمحور، فارغ از مصوباتی که همه پای آن را امضاء کرده بودند، گروهی ۳۰ نفره‌ای را معرفی کردند و برای آنها هزینه کردند اما مانند روز روشن بود که رأی لازم را کسب نخواهند کرد به گونه‌ای که بهانه به دست رقیب دادند. جریان رقیب به طعنه می‌گفتند اصلاح‌طلبان رأی نداشتند و در نتیجه بازنده شدند.

او به معرفی علی مطهری و محسن هاشمی به عنوان کاندیدای اصلاح‌طلبان اشاره کرد و گفت: در انتخابات ریاست جمهوری نیز همین اتفاق رخ خواهد داد. ابتدا اینکه ممکن است شورای نگهبان کاندیداهای اصلاح‌طلبان را ردصلاحیت کند همان‌گونه که افرادی مانند علی مطهری را رد صلاحیت کرد. به هر حال ممکن است، کاندیداهایی را که می‌توانند بخشی از خواسته‌های مردم را نمایندگی کنند رد صلاحیت کنند. البته اینها گمانه‌زنی است و باید منتظر ماند تا وضعیت روشنتر شود.

او در پایان عنوان کرد: به نظر بنده بعید است مطهری، ضرغامی و جلیلی کاندیداهای مطرح باشند. پیش‌بینی بنده این است که، رئیسی یکی از کاندیداهای اصلی، قدرتمند و تصمیم گرفته شده برای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ است.

منبع: برنا