تدوین پروتکل بهداشتی برای فعالیت دستفروشان در بازارچه‌های محلی
قلم‌نیوز: زهرا نژادبهرام درباره دایر کردن بازارچه‌های محلی برای دستفروشان در تهران، اظهار کرد: چندی پیش، پیشنهاد راه‌اندازی بازارچه‌های روزانه در سطح محلات برای دستفروشان مطرح و مقرر شد برای انجام آن موافقت ستاد مقابله با کرونا اخذ شود.

وی ادامه داد: ستاد مقابله با کرونا نیز با این درخواست که در راستای کمک به دستفروشان بود، موافقت کرد و قرار شد با تعداد محدود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدامات اجرایی صورت گیرد اما لازمه آن تهیه پروتکل بهداشتی از سوی شهرداری و ارائه آن به ستاد کرونا بود. در این پروتکل باید به مواردی مانند جلوگیری از تجمع افراد، سرپوشیده نبودن محیط بازارچه و محل دایر کردن آن توجه شود.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران تصریح کرد: رعایت موارد مذکور به این دلیل است که با توجه به شیوع ویروس کرونا در بازارچه‌ای مانند بازارچه خاوران که ۱۲۰۰ نفر ظرفیت داشت، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا امکان‌پذیر نیست از این رو لازم است بازارچه‌ها با شرایط خاص و ظرفیت محدود جانمایی شود.

وی گفت: این پروتکل توسط شهرداری و با کمک شورایاری‌ها، شرکت شهر سالم، شهرداری‌های مناطق در حال تهیه است؛ منطقه ۱۷ نیز به عنوان منطقه پایلوت در نظر گرفته شده و ۴ فضا برای اختصاص به این امر شناسایی شده است. با توجه به تعطیلی بازارچه خاوران نیز به شهرداری منطقه ۱۵ اعلام کرده‌ایم با توجه به اینکه دستفروشان نیاز به فضایی برای فعالیت دارند، از ظرفیت منطقه ۱۷ استفاده کنند.

منبه: تسنیم