چگونه توئیتر تبدیل به صحن مجلس شد؟

قلم‌نیوز:  اما عوارض استفاده برخی نمایندگان از فضای مجازی برای ارائه طرح های خود چیست؟ اگر این حضور صرفاً برای دیده شدن در رسانه‌ها و مطرح کردن خود برای عقب نماندن از بقیه باشد، به ترویج امید کاذب در افکار عمومی و وارد شدن مجلس به یک فضای احساسی و به دور از تعقل و تخصص منجر خواهد شد. موضوعی که باعث شده، صحن علنی مجلس که باید محل بررسی و استدلال باشد به توئیتر کشیده شود که در آن احساسات و جوسازی حاکم است. تا جایی که مجلس یازدهم در یک روز تعطیل کار خودش را آغاز کرد تا زودتر به ماموریت هایش برسد اما به دلیل برخی حواشی، هنوز تکلیف برخی از کمیسیون‌هایش مشخص نشده است!

به تازگی برخی از نمایندگان مجلس یازدهم در نامه‌ای به رئیس مجلس درباره خارج شدن مجلس از ریل اصلی خود و پرداختن به حواشی، تذکر داده‌اند و خواستار برگزاری جلسه با حضور هیئت رئیسه و امضاکنندگان نامه شدند.

به گفته منابع آگاه، علت این نامه رفتارهای عجولانه برخی از نمایندگان برای مطرح کردن طرح های مورد بررسی که هنوز چکش نخورده‌اند، در توئیتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی است؛ مثل طرح شفافیت آرای نمایندگان، ودیعه مسکن، مالیات بر عایدی سهام و... .

در بخشی از این نامه به برخی از اقدامات نسنجیده این روزها اشاره شده است، اقداماتی نظیر «سبقت نمایندگان در تنظیم و ارائه طرح های متعدد، اشتیاق به امضای طرح‌ها برای افزایش عملکرد، تعدد بیانیه‌ها و نامه‌ها (بدون پشتوانه اجرایی)، ایجاد فضای ژورنالیستی، تاثیرپذیری بیش از حد نماینده‌ها از فضای مجازی و...».

برخی از اهالی رسانه هم به این موضوع در صفحه توئیتر خود واکنش نشان دادند:

المیرا شریفی مجری معروف شبکه خبر: «نمایندگان محترم کف توئیتر به جای نوشتن از طرح هایی که به ذهنتان رسیده و تا تایید و تصویب، راه درازی دارد و فقط جو روانی جامعه را به هم می ریزد، عملکرد واقعی را این جا بنویسید. دو واحد مجازی لازمه

یک کاربر : « مسئولان محترمی که تازه وارد توئیتر شده اند، کشور ۸۰ میلیون جمعیت دارد که یک صدم آن ها هم در این فضا نیستند. قرار بود اولویت اقتصاد، اشتغال و رونق تولید برای مردم باشد نه موضوعات فرعی فجازی[فضای مجازی]

منبع: روزنامه خراسان