کدام یک از نمایندگان مجلس یازدهم تحصیلات مرتبط با فرهنگ و هنر دارند؟
قلم‌نیوز: سرمایه‌های عظیمی که ایران اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر دارد، وجه تمایز آن با دیگر کشور‌های جهان است. ممکن است امکانات و تجهیزات فرهنگی و هنری قابل مقایسه با امکانات سرزمین‌های اروپایی نباشد، اما پشتکار هنرمندان ایرانی موجب درخشش آن‌ها در آسیا، اروپا، آفریقا و آمریکا شده است.

در کشوری که برخی از شهر‌ها و استان هایش حتی یک سالن سینما ندارند، بازیگران و کارگردانانی رشد می‌کنند که نماینده ایران در اسکار می‌شوند و تور کنسرت خوانندگانی که هر روز از مافیای موسیقی در کشور داد می‌زنند با استقبال بسیار فراوان در کشور‌های خارجی مواجه می‌شود.در شرایطی که تعداد زیادی از هنرمندان تجسمی ایران هزینه تهیه آتلیه را ندارند، به یک باره آثارشان مارکت‌های خارجی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و...

با این اوصاف هنرمندان برایشان مهم است که بدانند چه کسانی اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس خواهند بود. برای هنرمندان  مهم است که قوانین بعضاً غلط در عرصه کاری شان توسط نمایندگانی متخصص و حاذق تصحیح و یا تعویض شود.

از این رو میزان تحصیلات نمایندگان مجلس یازدهم را بررسی کردیم تا اهالی فرهنگ و هنر بدانند که چه تعداد از این عزیزان و با چه تحصیلاتی شایستگی عضویت در کمیسیون فرهنگی مجلس را دارا هستند.

نام سابقه عضویت در کمیسیون فرهنگی میزان تحصیلات
سید حمزه امینی - فوق لیسانس ادبیات
حسین محمدصالحی دارانی - دکترای ادبیات فارسی
بیژن نوباوه وطن نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نهم کارشناس ارشد تهیه و تولید سیما
مهدی شریفیان - دکترای مهندسی سیستم های فرهنگی
زهره سادات لاجوردی - کارشناس ارشد الهیات
نصرالله پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم حوزوی
حسین عباس زاده - دکترای ادبیات
روح الله عباسپور - کارشناسی ارشد الهیات
امانقلیچ شادمهر - فوق لیسانس زبان و ادبیات عرب
علی کریمی فیروزجایی - دکتری زبان شناسی
احد آزادی خواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم حوزوی

علی رغم اهمیت حوزه فرهنگ و هنر در کشور، کمیسیون فرهنگی در هر دوره خلوت ترین و بعضاً کم تحرک ترین کمیسیون مجلس شورای اسلامی بوده است.

حال باید ببینیم که از بین این نمایندگان با تحصیلات فرهنگی، چند درصد آن‌ها مایل به عضویت در کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم هستنند؟ 

البته تعدادی از نمایندگان مجلس یازدهم مانند سید مصطفی آقامیرسلیم و مرتضی آقاتهرانی هم که تحصیلات فرهنگی ندارند، پیش‌تر سابقه حضور جدی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا رئیس کمیسیون فرهنگی را داشته اند.

انتظار می‌رود با تشکیل کمیسیون تخصصی فرهنگی از افراد دلسوز، مشکلات و قوانین نا به جای این عرصه تا حدودی کاهش یافته و رو به بهبود برود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان