از حالا به فکر آلودگی هوا در نیمه دوم سال باشیم؛
تأکید پلیس بر ضرورت ارتقای کیفیت سوخت
تأکید پلیس بر ضرورت ارتقای کیفیت سوخت

سرهنگ احمد رستمی با بیان اینکه استانداردهایی که برای سوخت امروزه وجود دارد، در زمان تحریم‌ها پیش‌بینی شده بود، گفت: به نظر می‌رسد باید در این زمینه تجدیدنظری انجام شود و سطح استانداردها را ارتقاء دهیم.

وی با بیان اینکه توزیع سوخت با استاندارد فعلی تنها در کلانشهرها کافی نیست، ادامه داد: برخی خودروها در حاشیه شهرها سوخت‌گیری کرده و وارد شهر می‌شوند که این سوخت‌ها نیز آلایندگی را افزایش می‌دهند.

معاون فنی مهندسی و خدمات پلیس راهور ناجا با بیان اینکه باید کیفیت سوخت ارتقاء یابد، اظهار کرد: در بحث موتورسیکلت‌های کاربراتوری نیز باید تغییراتی رخ دهد. امروزه عمده موتورسیکلت‌هایی که در کشور تولید می‌شود کاربراتوری بوده و این موتورسیکلت‌ها چند برابر موتورسیکلت‌ها آلایندگی دارند.

رستمی با اشاره به شماره‌گذاری بیش از 10 میلیون موتورسیکلت در کشور گفت: 50 درصد این موتورسیکلت‌ها نیز فرسوده است و باید جایگزین شود.

وی با بیان اینکه از حالا باید به فکر معضل آلودگی هوا در نیمه دوم سال باشیم، خاطرنشان کرد: معاینه فنی خودروها نیز در برخی مراکز تاثیرگذار نیست و پلیس بارها انتقاد خود را در این زمینه بیان کرده است.

معاون فنی مهندسی و خدمات پلیس راهور ناجا درباره اینکه آیا پلیس راهور خودروهای هیبریدی را شماره‌گذاری می‌کند یا خیر؟ گفت: شماره‌گذاری‌ها براساس مصوبه سازمان ملی استاندارد و سازمان محیط زیست انجام شده و ما طبق قانون خودروهای هیبریدی را شماره‌گذاری می‌کنیم.