رشد ۴۶ هزار واحدی شاخص کل
رکوردی جدید برای بورس تهران
قلم‌نیوز: شاخص کل در بازار بورس امروز (شنبه) ۴۰ هزار و ۳۲۲ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۶۸ هزار واحد رسید.

براساس معاملات امروز بیش از ۹ میلیارد و ۳۱۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۷ هزار و ۳۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۱۰ هزار و ۳۷۳ واحد افزایش به ۳۴۰ هزار و ۸۶۳ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۶ هزار و ۸۶۱ واحد رشد به ۲۲۵ هزار و ۴۷۲ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۳۰ هزار و ۲۶۹ واحد و شاخص بازار دوم ۷۸ هزار و ۳۴۱ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با سه هزار و ۲۶ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با دو هزار و ۴۵۲ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۹۹۰ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۷۲۸ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۴۳۰ واحد، بانک ملت (وبملت) با یک هزار و ۱۹ واحد و مخابرات ایران (اخابر) یا یک هزار و ۱۳۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

 در مقابل نماد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۱۴۵ واحد، کارخانجات تولیدی شهید قندی (بکام) با ۱۱۰ واحد، پارس مینو (غپینو) با ۹۵ واحد، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) با ۶۷ واحد، سالمین (غسالم) با ۶۰ واحد، آهنگری تراکتور سازی ایران (خاهن) با ۳۹ واحد و پارس الکتریک (لپارس) با ۳۹ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بود.

برپایه این گزارش، امروز نماد بانک ملت، پالایش نفت اصفهان، بانک تجارت، فولاد مبارکه اصفهان، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، پالایش نفت بندرعباس و ملی صنایع مس ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه چهار میلیارد و ۱۲ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۴ هزار و ۹۸۲  میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۳۸۹ واحد رشد داشت و بر روی کانال ۱۲ هزار و ۸۶  واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۸۹۷ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۳۶ هزار و ۸۵۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای پتروشیمی مارون (مارون)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)،سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)،پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر) و پتروشیمی تندگویان (شگویا) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

همچنین نماد کشت و صنعت شهداب ناب خراسان (غشهداب)، صنعتی بهپاک (بهپاک)، پخش البرز (پخش)،‌ کشت و دامداری فکا (زفکا)،‌ گسترش سرمایه گذاری ایرانیان (وگستر)، شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان (غگلپا)‌ و تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا (کتوکا) با تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند.