​یک کارشناس بازار سرمایه تأکید کرد؛
سهام عدالت یک ثروت ارزشمند است
به گزارش قلم نيوز و به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، همایون دارابی با بیان این مطلب در خصوص ارزشمندی پرتفوی سهام عدالت گفت: طبق دستور مقام معظم رهبری و در پی تصمیم واگذاری درصدی از سهام اصل ۴۴ قانون اساسی در قالب سهام عدالت، پرتفویی از ارزشمندترین و بهترین شرکت‌های حاضر در بورس به مرحله واگذاری رسیده است. این سبد سهامی شامل بهترین دارایی‌های دولتی‌ست که با یک نگاه اجمالی به لیست شرکت‌های سهام عدالت می‌توان با سهام شرکت‌هایی نظیر بانک صادرات ایران، بانک ملت، بانک تجارت، فولاد مبارکه، هلدینگ خلیج فارس، ملی مس، مخابرات، معدنی و صنعتی چادرملو، فولاد خوزستان، معدنی و صنعتی گل‌گهر، پتروشیمی مارون و بسیاری سهام ارزشمند روبرو شد. لذا افرادی که این سهم‌ها را داشته باشند و از آن نگهداری کنند، به مرور زمان برایشان ارزش قابل توجهی را پدید می‌آورد.
وی در ادامه تاکید کرد: سهامداران باید به سهام عدالت به چشم یک ثروت و یک دارایی با ارزش نگاه کنند که پتانسیل زیادی برای بالا رفتن دارد. در اثبات این امر می‌توان به گذشته سهام عدالت نگاه کرد که در طی سال‌های گذشته، به طور متوسط سالانه ١٠٠ درصد بازدهی داده است.
این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با نوسانات بازار نیز گفت: برای نوسانات این روزهای بازار به دلایل متفاوتی می‌توان اشاره کرد. فروش اوراق دولتی، آزادسازی سهام عدالت، افزایش سطح شاخص کل به مرز بیش از یک میلیون واحد و همچنین نوسانات بازارهای موازی از جمله مسائلی بود که به بازار فشار آورد.
وی افزود: بازار در فروردین و اردیبهشت امسال روزهای طوفانی و پررونقی را پشت سر گذاشت و بازدهی آن در طی این دو ماه به بیش از ١٠٠ درصد رسیده بود. طبیعی‌ست که بعد از این مقدار رشد، اصلاحی در انتظار بازار باشد.
این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: بازار بورس اوراق بهادار دچار یک دوره نوسانی شده و انتظار می‌رود تا زمانی که وضعیت اوراق دولتی، سهام عدالت و بازارهای موازی علی‌الخصوص وضعیت نرخ دلار در برابر ریال به تثبیت نرسد این شرایط ادامه پیدا کند و بعد از این تثبیت، امیدواریم بازار شرایط متفاوتی را تجربه کند.