ورزش بادی کامبت با اندام شما چه می‌کند؟
این ورزش نه‌تنها یک تمرین عالی برای بدن و تناسب اندام قلبی است بلکه برای سوزاندن چربی و رهایی از استرس و بهبود هماهنگی شما فوق‌العاده است. این ورزش را می‌توان بدون در نظر گرفتن سن، توانایی و سطح تجربه انجام داد. ورزش بادی کامبت نیاز به پیش زمینه ندارد و ضمن آن‌که یک ورزش بسیار پرانرژی است می‌تواند به اعتماد به نفس شما کمک کند. با هم بعضی از مزایا و البته مخاطرات این ورزش را مرور می‌کنیم.
ورزش بادی کامبت چیست؟
بادی کامبت حول محور تمرین‌های هوازی است و ضربان قلب شما را در حدود 60 تا 80 درصد بالا می‌برد و در رده ورزش‌هایی با شدت بالا رده‌بندی می‌شود. این ورزش زیر مجموعه ورزش بادی پامپ است که در این ورزش بادی پامپ کلاس‌های ورزشی بادی اتک، بادی کامبت، بادی بالانس، بادی استپ، بادی جم و بادی وایو قرار دارد. این ورزش ترکیبی از تکرار و ورزش با شدت بالاست که استقامت قلبی ایجاد می‌کند و اثر چربی‌سوزی آن باعث کاهش وزن می‌شود. این ورزش که ایروبیک رزمی نیز خوانده می‌شود  با استفاده از دست‌وپا و انجام حرکات ترکیبی از ورزش‌های کاراته، تکواندو، موی تای، بوکس و کونگ‌فو همراه است. در این ورزش هماهنگی بین اعضای بدن افزایش پیدا کرده و کل اندام به‌عنوان عضله هدف در نظر گرفته می‌شود.
مزایای بادی کامبت چیست؟
ورزش بدن‌سازی بادی کامبت مزایای فراوانی برای شما به همراه دارد. این ورزش نه‌تنها برای سوزاندن کالری و چربی عالی است بلکه به تقویت استقامت قلبی شما و تسکین استرس نیز کمک می‌کند  و برای هماهنگی، تقویت عضلات و چابکی ایده‌آل به نظر می‌رسد. از جمله مزایای این ورزش می‌توان به بهبود قلب و ریه، کاهش ریسک بیماری قلبی، بهبود حرکت و هماهنگی، افزایش تراکم استخوان‌ها، برقراری تعادل و ایجاد اعتماد به نفس اشاره کرد.
بادی کامبت به کاهش وزن و سوزاندن کالری کمک می‌کند
به‌طور متوسط در 55 دقیقه ورزش بادی کامبت حدود 740 کالری می‌سوزانید. اگرچه این بسته به وزن و قد ممکن است کمی تغییر کند اما واقعیت این است که این نوع ورزش نسبت به بسیاری از تمرین‌های دیگر برای سوزاندن چربی و تقویت قلبی عروقی بسیار مفیدتر است.
بادی کامبت و تقویت ماهیچه‌ها
لگد زدن و انجام کارهای رزمی در بادی کامبت وقتی با هم ترکیب می‌شوند، با سرعت زیاد و شدت زیاد تکرار می‌شود به شما کمک می‌کند عضلات‌تان را تقویت کنید. این ورزش برخلاف دویدن یا دوچرخه سواری، ورزشی برای تمام بدن است. به این معنی که شما از هر دو اندام فوقانی و تحتانی برای تمرین استفاده می‏کنید و جلوه‌ای متعادل در اندام‌تان شاهد خواهید بود. وقتی قدرت عضلانی شما بالا برود بدون شک کل بدن‌تان از این موضوع بهره‌مند می‌شود. به‌طور مثال شما در این حالت خواب بهتری خواهید داشت و تمرکز و توجه‌تان بالا می‌رود. ضمن آن‌که سلامت عمومی بهتری خواهید داشت و متابولیسم‌تان نیز بهبود می‌یابد. در نتیجه انرژی و استقامت بیشتری به دست می‌آورید. در مطالعاتی که به‌تازگی انجام شده مشخص شده است که ورزش‌های مقاومتی به بهبود بعضی انواع سرطان، فشار خون بالا، مشکلات هورمونی، دیابت و کلسترول بد کمک می‌کند. وقتی شما عضلات قوی‌تری داشته باشید بدون شک در مقابل آسیب‌ها مقاومتر خواهید بود و در صورت بروز مشکل نیز خیلی زود با داشتن عضلات قوی، بهبود پیدا می‌کنید.
مزایای بادی کامبت بر بهبود عملکرد قلب
یکی از روش‌هایی که به کمک آن می‌توانید عضلات قلب را نیز مانند دیگر عضلات بدن تقویت کنید این است که تعداد ضربان بالا برود. یکی از راه‌های بالا بردن ضربان قلب نیز تمرینات هوازی است. شاید بسیاری از شما برای بالا بردن ضربان قلب از تردمیل یا دوچرخه ثابت استفاده کنید اما تمرینات منظم مقاومتی به‌طور هوازی قابلیت افزایش قدرت عضلات قلب را فراهم می‌کند. در این ورزش می‌توانید ضربان قلب‌تان را افزایش دهید و آن را در همان میزان بالا حفظ کنید. این تمرینات به طور موثری سبب ورزیده شدن قلب‌تان خواهد شد.
بادی کامبت استرس شما را کاهش می‌دهد 
همه ما برای رفع هرگونه فشار و عصبانیت ممکن است به راه‌های مختلفی فکر کنیم اما ورزش بادی کامبت بهترین راه برای کمک به آرامش و دوری از استرس برای شماست. این ورزش به رها کردن خشم کمک می‌کند، قدرت و ماهیت انفجاری آن به رهایی بخشی و کم شدن استرس یاری می‌رساند. این خاصیت ورزش بادی کامبت را با اندورفین طبیعی که حین ورزش آزاد می‌شود و تاثیر مثبت زیادی که این ورزش دارد ترکیب کنید تا متوجه شوید چطور سلامت روان‌تان با این ورزش تامین می‌شود.
ورزش بادی کامبت و کاهش وزن
یکی از مزایای مهم این ورزش تاثیر آن بر تعادل، هماهنگی و چابکی شماست. بسیاری از تمریناتی که انجام می‌دهید مثلا هنگام لگد زدن روی یک پا باعث برقراری تعادل در شما می‌شود. در عین حال تمرینات مداوم با وزنه یک کالری سوز عالی و بهترین روش برای ساخت عضله است. همان‌طور که عضلات بعد از این تمرین‌ها بازیابی می‌شود، متابولیسم یا سرعت سوخت‌وساز بدن نیز افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه تا مدت‌ها بعد از انجام تمرینات، روند کالری سوزی ادامه پیدا می‌کند. با افزایش حجم عضلات بدن شما روز به روز به انرژی بیشتری نیار خواهد داشت و به همین دلیل با در نظر گرفتن یک رژیم غذایی مبتنی بر کالری شماری، به راحتی می‌تواند کاهش وزن پیدا کرد.
این ورزش را چه افرادی می‌توانند انجام دهند؟
ورزش بادی کامبت برای همه افراد در هر سن که از سلامت برخوردارند، مناسب است. در این ورزش برخلاف بعضی دیگر از ورزش‌ها افراد مبتدی و پیشرفته در کنار هم می‌توانند ورزش کنند و نیازی به دسته‌بندی وجود ندارد. در این حالت افرادی که به‌تازگی شروع به انجام این ورزش کرده‌اند با حرکات سبک‌تر و افراد پیشرفته با حرکات سنگین ورزش می‌کنند.
افرادی که می‌خواهند عضلات حجیم بعد از ورزش کردن هستند، این ورزش برایشان مناسب نیست. این حرکات که با شدت زیاد و تکرار زیاد انجام می‌شود، نیاز به استقامت بدنی بالایی دارد.
بادی کامبت شامل چه ورزش‌هایی است؟
تمرینات بادی کامبت ترکیبی از حرکات شامل کاراته، تکواندو، بوکس، تای و کونگ فو است اما نگران نباشید برای بهره مندی از مزایای ورزش بادی کامبت به هیچ تجربه‌ای در هنرهای رزمی نیاز ندارید. مربی چند حرکت را از قبل انجام می‌دهد و از شما می‌خواهد این حرکات را تکرار کنید. در این ورزش شما حرکات هوازی انجام می‌دهید سپس حرکات ورزشی و قدرتی که تمام بدنتان را درگیر می‌کند. حرکات این ورزش به سه گروه دسته‌بندی می‌شود، گام به بغل، قدم در جا، زانو بلند، لانگز، لانگز پرشی، پرش، اسکوات، اسکوات پرشی، زانو بلند تا سینه، لگد زدن، شنا، پرش با جمع کردن پاها به داخل شکم، تمرین پله، اسکیت، اسنو برد، پرش با اسکی، حرکت پا به پهلو، پروانه، کرانچ، پلانک و کوهنورد از از جمله این حرکات هستند.
شما مجبور به دانستن این حرکات نیستید چون مربی در طول کلاس نحوه انجام ‌حرکات را برایتان توضیح می‌دهد و شما را زیر نظر می‌گیرد تا حرکات را درست انجام دهید.
ورزش بادی کامبت چند بار در هفته انجام می‌شود؟
برای این‌که بتوانید بهترین نتیجه را از ورزش هیجان‌انگیز بادی کامبت بگیرید بهتر است دو تا سه بار در هفته این ورزش را انجام دهید. چند تمرین مبتنی بر وزن و بعضی از تمرینات اصلی و انعطاف پذیری را نیز می‌توانید به این ورزش اضافه کرده و بدن خود را شکل دهید.
برای ورزش بادی کامبت به چه وسایلی نیاز دارید؟
خبر خوب این‌که شما برای انجام ورزش بادی کامبت نیازی به تجهیزات عجیب و غریب ندارید. پوشیدن کفش ورزشی مناسب و لباس‌های راحت تمرین، ایده‌آل‌ترین حالت ممکن است. شما در انجام این ورزش بدون شک به یک بطری نوشیدنی و یک حوله برای گرفتن عرق نیز نیاز خواهید داشت اما به جز این وسایل، دیگر لازم نیست تجهیزات خاصی به همراه داشته باشید. علاوه بر همه این‌ها چیز دیگری که لازم دارید خودتان و انرژی‌تان است.
نکات مهم در ورزش بادی کامبت
حوله همراه‌تان داشته باشید.
فراموش نکنید که یک بطری آب در کلاس همراه‌تان باشد. نوشیدن آب در کلاس‌هایی که کالری سوزی دارد، بسیار مهم است.
لباس راحتی و کفش ورزشی بپوشید.
حرکات را اساسی یاد بگیرید و سعی نکنید به بدن‌تان آسیب برسانید.
اگر حرکات برایتان سنگین است با مربی مشورت کنید. بهتر است با حرکات راحت شروع کنید و راه خود را پیش ببرید.
در صورت بارداری انجام ورزش بادی کامبت به هیچ عنوان توصیه نمی‌شد.
با یک دوست حرکات را انجام دهید. با پشتیبانی یکدیگر احساس راحتی و اطمینان بیشتری خواهید کرد.