شهردار مشهد تاکید کرد:
تمرکز بر توسعه و ترویج فرهنگ استفاده از حمل ونقل های پاک
 محمدرضا کلائی در بازدید از شرکت ترافیک هوشمند الیت با حضور معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک، اظهار: با توجه به مشکلات ترافیکی و آلودگی هوای شهر باید بر استفاده مردم از دوچرخه اشتراکی، اسکوتر و موتوربرقی تمرکز کرده و تسهیلاتی را برای این زمینه در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از گلوگاه های این موضوع تامین دوچرخه معمولی و برقی، اسکوتر و موتوربرقی به تعداد بالا است که باید این مشکل رفع شود، تصریح کرد: اگر می خواهیم فرهنگ استفاده از حمل ونقل پاک در جامعه جا بیفتد باید بخشی از این طرح به سرعت و ظرف یکی دو ماه آینده اجرایی شود.

شهردار مشهد با بیان اینکه باید برای ترویج فرهنگ استفاده از حمل ونقل پاک در میان شهروندان به دنبال ارائه مشوق‌های لازم باشیم، افزود: بدین منظور باید راهکارها برای در اختیار گذاشتن تسهیلات بانکی یا واگذاری دوچرخه و موتوربرقی به صورت لیزینگ با همکاری سرمایه گذاران بخش خصوصی باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به تامین دو هزار دستگاه دوچرخه و ۲۰۰ عدد اسکوتر در یکی دو ماه آینده و در فاز اول زمینه استفاده شهروندان از این دوچرخه ها و اسکوترها از طریق اپ "شهر من" فراهم شود.

کلائی گفت: در خصوص موتور برقی نیز استفاده اشتراکی معنا ندارد و باید به سمت جایگزین کردن موتوربرقی با موتورهای فرسوده بنزینی و استفاده از این موتورها در کسب و کارهایی مانند پیک های موتوری با درنظر گرفتن تسهیلات حرکت کنیم.

وی با تاکید برهوشمند سازی پارکینگ‌ها، گفت: بر استفاده از تجهیزات الکترونیک و هوشمند در پارکینگ ها به ویژه پارکینگ های بزرگ تاکید داریم و در این راستا می خواهیم پایانه و پارکینگ در حال ساخت آزادی از حیث تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری هوشمند در کشور بی نظیر باشد.