توصیه شهرداری به شهروندان
ماسک و دستکش استفاده شده را از زباله‌های خانگی جدا کنید

صدرالدین علیپور درخصوص آخرین وضعیت امحاء پسماند بیمارستان‌های ایزوله در تهران گفت: از هفته گذشته که موضوع شیوع کروناویروس مطرح شد، مجهز کردن کارگران پسماند به ماسک و دستکش در ایستگاه‌های میانی بازیافت و سایت آرادکوه در دستور کار قرار گرفت، گفت: بعد از آن نیز به معاونت خدمات شهری درخواست کردیم نسبت به ضدعفونی کردن محل اسکان کارگران اقدام کند که این مهم نیز در دستور کار قرار گرفت و روزی دو نوبت محل اسکان کارگران ضدعفونی می‌شود.

وی در مورد پسماند پزشکی نیز با بیان اینکه سعی کردیم در این مدت ناوگان پسماند پزشکی را افزایش دهیم و ناوگان خاصی برای بیمارستان‌های ایزوله داشته باشیم، گفت: زباله‌های بیمارستان‌های ایزوله با شرایط خاص به آرادکوه منتقل می‌شود و در یک محل خاص بنا بر ضوابط و دستورالعمل ابلاغی دفن می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه از امروز فرایند تفکیک و بازیافت زباله در ایستگاه‌های میانی پسماند و سایت آرادکوه را تعطیل کردیم و حتی به کارگران این خط مرخصی دادیم تا در معرض بیماری قرار نگیرند، گفت: در سطح مناطق نیز از فردا صبح تفکیک از مخازن انجام نمی‌شود و به مدت یک ماه این تفکیک تعطیل می‌شود. هرچند که ممکن است در برخی از مخازن با زباله‌گردی مواجه باشیم که نیازمند کمک پلیس و دادستانی هستیم چراکه ممکن است افرادی بخواهند به صورت غیرمجاز در سطح شهر زباله‌گردی کنند. اما از آنجایی که ممکن است در میان پسماند خانگی ماسک، دستکش و غیره استفاده شده شهروندان وجود داشته باشد نباید اجازه دهیم در راستای کنترل شیوع بیماری این تفکیک انجام شود.

وی خطاب به شهروندان گفت: از شهروندانمان می‌خواهیم که دستمال، دستکش، ماسک و غیره استفاده شده خود را که در فضای خانه استفاده می‌کنند در داخل سطل آشغال رها نکنند بلکه این اقلام استفاده شده را در داخل یک کیسه بگذارند وبعد از آن کیسه اقلام استفاده شده را داخل پسماند قرار دهند.

وی با بیان اینکه از شهروندان می‌خواهیم اقلام مورد استفاده خود را در یک کیسه دربسته دیگر قرار دهند، گفت: همه ما تلاش می‌کنیم تا از شیوع این بیماری جلوگیری شود. اما متاسفانه بعضا دیده می‌شود که ماسک، دستکش و غیره استفاده شده شهروندان در فضای عمومی شهر رها می‌شود که برای جمع‌آوری این اقلام رها شده کارگران باید به آنها دست بزنند و این مساله سبب می‌شود که آنها در معرض بیماری قرار گیرند و در این روزها می‌بایست حواسمان به پاکبان‌های شهر باشد.