معاون وزیر و رییس هیات عامل ایمیدرو:
ایمیدرو با نقشه راه، هدفگذاری مناسبی دارد/ پیشرفت نقشه را از 60درصد عبور کرد
به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، دکتر خداداد غریب پور در نشست پایش نقشه راه معدن و صنایع معدنی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: نقشه راه معدن و صنایع معدنی با 72 راهبرد و 145 هدف تا افق 1400، براساس قوانین مرتبط با این حوزه نظیر قانون معادن، قانون رفع موانع تولید و غیره تدوین شده است.
وی ادامه داد: این نقشه راه، برنامه زمان بندی برای اجرا دارد.

پیشرفت نقشه راه به 60.30 درصد
رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه میزان پیشرفت نقشه راه معدن و صنایع معدنی تا پایان بهمن از 60 درصد عبور کرد، تصریح کرد: این نقشه راه از نیمه دوم سال 97 آغاز شده و تاکنون از برنامه (سالانه 25 درصد) جلوتر است. 40 درصد باقی مانده نقشه راه، طی 2 سال آینده محقق خواهد شد.
وی افزود: ایمیدرو مسئول اجرا و پیگیری 33 راهبرد (46 درصد) نقشه راه بخش معدن و صنایع معدنی است.

نظارت پیوسته بر واگذاری ها
غریب پور با بیان اینکه یکی از برنامه های ایمیدرو برای افزایش حضور بخش خصوصی در توسعه بخش معدن و صنایع معدنی، واگذاری شرکت ها و پهنه های اکتشافی به این بخش است، گفت: رویکرد ما در ایمیدرو توسعه همه جانبه است و پس از واگذاری ها، نظارت های خود را به طور پیوسته از روند فعالیت راهبران شرکت ها یا مسئولان استخراج و فروش برای بهبود وضعیت، اعمال می کنیم.
وی ادامه داد: تاکید ما در ایمیدرو، کنار گذاشتن هدف های غیرقابل تحقق و پیگیری جدی هدفگذاری های قابل انجام همچون اکتشاف، واگذاری، نوسازی، آموزش، محیط زیست و موارد مشابه است.

به دنبال نهادینه کردن فرهنگ پشتکار
رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه مداومت و اصرار بر یک کار درست باعث تحقق آن می شود، اظهار داشت: اگر هر فردی در مسئولیت خود، کارها را به نحو مطلوب انجام دهد، کشور توسعه می یابد.
وی ادامه داد: با هدفگذاری صحیح و داشتن اراده و پشتکار، می توانیم کارهای عظیمی در کشور انجام دهیم. در ایمیدرو به دنبال نهادینه کردن این فرهنگ هستیم.
غریب پور یادآور شد: در تدوین استراتژی ایمیدرو، خواستار ارائه گام های عملی برای تحقق اهداف شده ایم.