رییس جهاد دانشگاهی: شرکت ملی حفاری به پرداخت مطالبات متعهد باشد
 حمیدرضا طیبی روز سه شنبه در آیین رونمایی از دکل ۷۲ فتح در سایت بازسازی شماره یک شرکت ملی حفاری ایران در اهواز اظهارداشت: خوشبختانه توان بسیار خوبی در مجموعه جهاد دانشگاهی برای ساخت تجهیزات صنعت نفت به‌وجود آمده است.

وی با اشاره به حمایت مدیران نفتی از این مجموعه در راستای ساخت این تجهیزات، ادامه داد: این توان نیاز به گسترش دارد و در حال تلاش برای ایجاد زمینه‌های هرچه بیشتر برای این چشم‌انداز هستیم.

رئیس جهاد دانشگاهی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون کشور دارای دانش طراحی دکل‌ نفتی است، تصریح کرد: بر همین اساس می‌توان گفت که ۴۵ درصد از دکل‌های ساخته شده داخل هستند.

وی یادآور شد: تلاش می‌شود تا با اقداماتی که صورت می‌گیرد بتوانیم سومین دکل حفاری را تا شهریورماه سال ۱۳۹۹ به مجموعه شرکت ملی حفاری ایران تحویل دهیم.

بر اساس این گزارش، امروز سه شنبه وزیر نفت در سایت بازسازی شماره یک شرکت ملی حفاری ایران، از آخرین دستاوردهای جهاد دانشگاهی استان خوزستان در حوزه صنعت نفت تحت عنوان دکل ۷۲ فتح دیدن و از آن رونمایی کرد.

قابلیت دکل ۷۲ فتح، حفاری در عمق ۲۰ هزار فوت است که سازه آن ۱۵۰ فوت ارتفاع دارد و مجهز به تاپ درایور به قدرت ۵۰۰ تن است که علاوه بر این سه دستگاه پمپ گل از نوع رفت و برگشتی نیز دارد.

دانش فنی ساخت دکل‌های حفاری با قدرت سه هزار اسب بخار در جهاد دانشگاهی بومی سازی شده و این درحالی است که از سه قرارداد ساخت این نوع از دکل ها تا کنون تعداد ۲ دکل به شرکت ملی حفاری ایران تحویل داده شده است.

پیش بینی می شود که سومین دکل از مجموعه تعهدات جهاد دانشگاهی در سال آینده ساخته و تحویل شرکت ملی حفاری ایران شود.