اردکانیان: ۹۵ درصد تجهیزات برق کشور از تولیدات داخل است
رضا اردکانیان روز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از  طرح‌های پانزدهمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران وزارت نیرو در بخش برق در محل پست شهید دقایقی اهواز که با حضور رییس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، بیان کرد: هم اکنون امکان تبادل انرژی با کشورهای همسایه به دست آمده که جزو عرصه‌های مهم کشور است.

۷۰ هزار میلیارد ریال طرح برقی در خوزستان

وزیر نیرو همچنین گفت: در بخش برق از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید (سال ۹۲) تاکنون، ۱۶ هزار میلیارد ریال طرح در خوزستان اجرا و بهره‌برداری شده و ۷۰ هزار میلیارد ریال طرح نیز در دست اجراست.
وی گفت: امروز در شهرستان شادگان طرح‌های صنعت آب با سرمایه‌گذاری چهارهزار و ۷۵۰ میلیارد ریال، و در بخش برق نیز طرح های مهم و موثری در عرصه تامین تولید و توزیع به بهره‌برداری رسید.
وزیر نیرو اعتبار طرح های بهره برداری شده امروز صنعت برق در خوزستان را ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بیان کرد و ادامه داد: ۲ واحد نیروگاهی در غرب کارون با سرمایه‌گذاری صنعت نفت با اعتبار ۱۴ هزار میلیارد ریال نیز به بهره برداری رسیده است که با این احتساب طرح‌های امروز عرصه آب و برق به بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال می‌رسد.
اردکانیان اضافه کرد: طرح های آب با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ هزار میلیارد ریال در خوزستان نیز در حال اجراست و امیدواریم این طرح‌ها به زودی به بهره برداری برسد.
وی با اشاره به مدیریت مصرف در ۲ سال گذشته در صنعت آب و برق گفت: خوزستان در عرصه تولید از استان‌های حایز اهمیت است اما شاخص ترین وجه مثبت و درخشان این استان در عرصه مدیریت مصرف است به طوری که در دو سال گذشته (تابستان ۹۷ و تابستان ۹۸) بر اساس ارزیابی‌ وزارت نیرو رتبه نخست مدیریت مصرف را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: ۱۰ درصد از اوج بار استان خوزستان که یک استان صنعتی کشاورزی گردشگری و مرزی است در این دو سال کاهش یافته، بدون آنکه در تولید و آسایش مردم وقفه ایجاد شود که این مساله دستاورد بزرگی است.
به گفته وی، مدیریت مصرف یکی از جلوه‌هایی است که دولت در آن ظهور و بروز پیدا می کند و تحقق آن فرابخشی و در گرو همکاری همه دستگاه ها و رسانه‌هاست.
وی اصلاح شیوه مصرف را اصلی ترین اقدام برای تحقق جامعه تاب‌آور دانست و افزود: در رتبه عالی تر، موضوع مدیریت تقاضا مطرح می‌شود که شامل چگونگی برنامه‌ریزی و برقراری ارتباط در قالب یک دیدگاه آمایشی برای سرزمین است که در آن می‌توان تقاضاهای پیش رو را مدیریت کرد.
به گفته وی مدیریت تقاضا با اتکا به نیروی انسانی و حمایت مسوولان و مجلس شورای اسلامی قابل دستیابی است.
اردکانیان همچنین با گرامیداشت دهه فجر بیان کرد:دهه فجر تنها گرامیداشت یک اتفاق مبارک در چهار دهه پیش نیست بلکه این ایام محل سوخت گیری برای مسوولان است که در آن تجدید قوا و بیعت با آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی داشته باشند.