دکتر غریب پور: ۱۵ ایده برگزیده جشنواره اینوماین با حمایت ایمیدرو، تجاری سازی می شود/ تشکیل دبیرخانه دایمی اینوماین، دستاوردی بزرگ است
به گزارش قلم نيوز و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، خداداد غریب پور در آیین اختتامیه جشنواره ایده های ارزش آفرین (اینوماین ۲) افزود: برگزاری ۱۲۱ نشست بین دانش بنیان ها و شرکت های معدن و صنایع معدنی، ۳۰۰ ساعت داوری ایده ها، انتخاب ۱۵ ایده برتر در این جشنواره و انعقاد تفاهم نامه بین شرکت های تقاضامند و ارایه کننده خدمات، حاکی از برگزاری با کیفیت این گردهمایی است.
رییس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه ایده های برتر با حمایت ایمیدرو، تجاری سازی می شوند، گفت: در جشنواره امسال ۳۳۰ شرکت حضور داشتند که امیدواریم طی سال آتی و در جشنواره اینوماین ۳ تعداد ایده ها و شرکت ها افزایش یابد.

تشکیل دبیرخانه جشنواره؛ دستاوردی بزرگ
وی تشکیل دبیرخانه دایمی و تبدیل این رویداد به یک فرآیند را به عنوان یک دستاورد بزرگ قلمداد کرد و ادامه داد: ۱۰ ایده دیگر که در این جشنواره به مرحله بلوغ رسیده است، به هدف حمایت، به شرکت های بزرگ معدن و صنایع معدنی معرفی می شوند.

رشد عملکرد در بخش آموزش
غریب پور در بخش دیگری از سخنانش گفت: ایمیدرو در بعد آموزش امسال ۱۰۰ درصد رشد عملکرد داشته است. در این راستا توسعه دانش محور، بهره وری عوامل تولید، راهکارهای نوین اکتشاف، فرآوری و استخراج مورد توجه این سازمان توسعه ای است.

حمایت از پایان نامه های دانشگاهی
وی افزود: آمادگی داریم تا از پایان نامه های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری که نیازهای معدن و صنایع معدنی را احصا کند، حمایت کنیم.
رییس هیات عامل ایمیدرو افزود: در این زمینه نیازهای خود را به شرکت های دانش بنیان اعلام و منابع مالی آن را تامین خواهیم کرد تا این روند تبدیل به یک فرآیند دایمی شود.
غریب پور اظهار داشت: معدن و صنایع معدنی دارای قدرت تامین مالی ظرفیت های دانش بنیان ها، در جهت رفع نیازهای این حوزه است و در استفاده از ظرفیت های داخلی در پیشبرد اهداف توسعه ای، مصمم هستیم.