در همايش «تجليل از صادركنندگان نمونه مازندران» صورت گرفت؛
قدردانی استاندار مازندران از عملکرد بانک صادرات ایران
به گزارش قلم نيوز، در این همایش که با حضور رئيس كارگروه توسعه صادرات استان و مديران كشوري و استاني برگزار شد، احمد حسين‌زادگان با بيان اينكه مشكلات پيش‌روي كشور نياز به مشاركت همه‌جانبه دارد، افزود: با توجه به نقش مؤثر سيستم بانكي كشور در زمینه‌هاي مختلف اقتصادي، بانک‌ها مي‌توانند با حمایت از بخش توليد، شرایط رونق اشتغال را فراهم کرده و در اين راستا، بانك صادرات مازندران نسبت به ساير بانك‌ها عملکرد بهتری داشته است.
مدير شعب بانک صادرات مازندران نیز در این همایش گفت: بانك صادرات ایران همسو با شعار سال با عنوان «رونق توليد» و با توجه به شرايط اقتصادي و مشكل نقدينگي، طرح اختصاصي خود به نام «طراوت» را ارائه کرد که امكان داد و ستد نسيه‌اي را فراهم می‌کند.
وحيد نصيري در خصوص طرح مذکور عنوان کرد: طرح «طراوت»، يك طرح اعتباري ويژه توليد است كه واحدهاي توليدي به پشتوانه آن مي‌توانند محصولات خود را به صورت نسيه به خريداران فروخته، نقداً پول خود را دريافت كرده و مواد اوليه مورد نياز خود را به صورت نسيه خريد كنند. به بیان ساده‌تر اينكه، خريدار در صورت نداشتن نقدينگي كافي مي‌توانند در ازاي اعتبارات اسنادي داخلي ريالي مدت‌دار، مواد اوليه يا كالاي خود را خريداري كرده و فروشنده مي‌تواند با مراجعه به شعب بانك صادرات ايران، با تنزیل lc ، وجه خود را نقداً دريافت کند.
وی همچنين اظهار کرد: بانك صادرات ایران آماده همكاري و امضاي تفاهم‌نامه با خانه صنعت ايران و اتاق بازرگاني مازندران در زمينه‌هاي اقتصادي، صادرات و حمايت از صادركنندگان و توليدكنندگان در قالب تعهدات و طرح طراوت است.
در پايان این مراسم، با اهدای لوح سپاس و تنديس از طرف اتاق بازرگاني مازندران و نیز هديه‌ از سوي مديريت شعب بانك صادرات مازندران، از صادركنندگان برتر استان تجلیل شد.